خبرگزاری کار ایران

با اجرای طرح شهید سلیمانی صورت گرفت؛

غربالگری ۷۰ درصدی گیلانیان از نظر ابتلا به کرونا / ۶ هزار بیمار کرونایی شناسایی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۵۱۳

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به غربالگری ۷۰ درصد شهروندان در قالب طرح شهید سلیمانی، گفت: در قالب این طرح شش هزار مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

به گزارش ایلنا از رشت، آبتین حیدرزاده با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته ۲۲۰ فرد مبتلا به کرونا در گیلان شناسایی شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۹۰ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

وی با بیان اینکه ۱۳۰ نفر به صورت سرپایی درمان شدند، گفت: مجموع بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی گیلان در حال حاضر حدود ۵۰۰ نفر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی، افزود: در این طرح که با همکاری بسیج و دانشگاه علوم پزشکی اجرا می‌شود بیماریابی و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در اولویت قرار دارد.

حیدرزاده اضافه کرد: از جمعیت بیش از دو میلیون ۵۰۰ هزار نفری استان گیلان تاکنون بیش از ۶۶۰ هزار خانوار در قالب طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه در این طرح هشت هزار بیمار مشکوک و با علائم کرونایی شناسایی شده است، گفت: از این تعداد شش هزار نفر به کرونا مبتلا بودند که اقدامات بعدی اعم از بستری در مراکز درمانی، قرنطینه خانگی و یا در حضور در نقاهتگاه‌ها انجام شد.

حیدرزاده با اشاره به اینکه بیش از ۱۱۰ نفر از بیماران از وضعیت خوبی برخوردار نیستند و بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، تصریح کرد: روند کاهش ابتلاء به کرونا در استان گیلان به معنای این نیست که شهروندان دستور العمل های بهداشتی را رعایت نکنند.

وی بر ضرورت رعایت دستور العمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی و دوستانه و توجه به محدودیت‌ها از سوی شهروندان تأکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز