خبرگزاری کار ایران

بومی‌سازی و راه‌اندازی سِروِرهای HIS با دانش فنی داخلی در فولاد خراسان

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۱۷۰

با تلاش کارکنان اتوماسیون احیای مستقیم فولاد خراسان، بومی سازی سرورهای HIS که به همراه سیستم های کنترلی «یوکوگاوا» وظیفه کنترل فرآیندهای کارخانه احیای مستقیم را به عهده دارد با موفقیت انجام شد و با نصب این سیستم ها علاوه بر رفع وابستگی و بسیاری از مشکلات، صرفه جویی اقتصادی برای این مجتمع صنعتی به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، کارشناس اتوماسیون احیا با اعلام این خبر گفت: در واحد کنترل احیای مستقیم تمام فرآیندهای کنترلی از طریق سرورهایHIS (سرورهای متصل به DCS های YOKOGAWA) مستقر در اتاق کنترل انجام می شود.

نادر فلاحت افزود: این سرورها دارای نرم افزار CENTUM CS3000 یکپارچه شده با سیستم عاملاند که با توجه به کارکرد زیاد و بدون توقف در محیط صنعتی مستهلک و دچار مشکلات سخت افزاری زیادی شده اند به نحوی که غالبا امکان رفع آن میسر نیست و دانش فنی جهت به روز رسانی و راه اندازی این سرورها در انحصار شرکت «یوکوگاوا» ژاپن بوده و توسط کارکنان بخش خاورمیانه این شرکت انجام می شود.

رئیس اتوماسیون کارخانه‌های احیا و گندله سازی درباره اهمیت بومی‌سازی صورت گرفته توسط کارکنان این واحد نیز گفت: سرورهای جدید که به همراه اتاق سرور برای اولین بار در این مجتمع اسمبل و ساخته شده اند، از سال ٩٧ در دستور کار واحد اتوماسیون کارخانه احیا قرار گرفت و همکاران این واحد به تهیه سخت افزاری رایج و در دسترس اقدام کرده و پس از تحقیق و بررسی مشکلات و حل تک تک موارد، این سرورها را بومی سازی کرده، به نحوی که نصب و راه اندازی این سیستم ها در آذر ماه امسال با موفقیت انجام و دستورالعمل های لازم تهیه شد.

فریبرز ناصحی‌فر با تایید کیفیت این سرورها افزود: خوشبختانه در حال حاضر سرورهای جدید بدون مشکل توانایی کار به جای سرورهای قدیمی و فرسوده را دارند و قادر به حل مشکلات آنها بدون وابستگی به شرکت های خارجی هستیم و در آینده از لحاظ تامین قطعات و همخوانی با قطعات جدید مشکلات سابق را نخواهیم داشت.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز