خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت گاز البرز:

با کاهش دو درجه‌ای مصرف گاز به اندازه ۲ فاز پارس جنوبی صرفه جویی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۱۱۷

مدیرعامل شرکت گاز البرز با تاکید بر استفاده لباس مناسب فصل سرما در منازل، گفت: اگر هر مشترک در کل کشور تنها ۲ درجه دمای محیط را کاهش دهد به اندازه ۲ فاز پارس جنوبی صرفه جویی گاز می شود که این رقم کمی نیست.

به گزارش ایلنا از البرز حسین تقی نژاد با تاکید بر مصرف بهینه گاز شهری اظهار داشت: با وجود ۹۰۰هزار مشترک تا کنون مشکلی برای تامین نیاز گاز در بخش های خدمات، صنعت و کشاورزی البرز نداشتیم.

او افزود: از آنجایی که تراز گاز مثبت نیست و با شدت سرما، مصرف گاز بالا می رود لذا در بعضی نقاط دچار ناپایداری گاز خواهیم شد.

تقی نژاد تصریح کرد: با توجه به اهمیت صرفه جویی مصرف گاز، لازم است با رعایت کمترین میزان صرفه جویی از افت فشار گاز جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت گاز البرز با عنوان اینکه با استفاده از لباس بیشتر می توان دمای محیط را تا ۲درجه کاهش داد، ادامه داد: اگر هر مشترک در کل کشور تنها ۲ درجه دمای محیط را کاهش دهد به اندازه ۲ فاز پارس جنوبی صرفه جویی گاز می شود که این رقم کمی نیست.

او گفت: معمولا در شدت سرما آمار مرگ و میر ناشی از گاز منواکسید کربن، بیشتر می شود لذا باید دقت داشت که استفاده از وسایل گرمایشی بدون رعایت نکات ایمنی، خطرناک بوده و لازم است از دودکش و شیر گاز مطمئن استفاده شود.

تقی نژاد در ارتباط با پایش مصرف گاز طبیعی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی گفت: با رعایت دمای ۲۱ درجه ادارات، می توان از مشکلات افت فشار جلوگیری کرد.

او ادامه داد: امسال به دلیل کرونا بسیاری از مردم در منزل هستند و این موضوع مصرف گاز خانگی را بالا برده، است.

این مدیر البرزی یادآور شد: شدت مصرف انرژی در کشور ۶ برابر کشورهای اروپایی و پیشرفته است بنابراین می توان با صرفه جویی از بحران بیماری به سلامت عبور کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز