خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان مطرح کرد:

وضعیت نارنجی شهرستان‌های استان شکننده است/ پلمپ استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها شکسته نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۰۶۸

استاندار اصفهان با بیان اینکه وضعیت نارنجی شهرستان‌های استان شکننده است، گفت: باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی در تمامی موارد رعایت شوند و از دورهم نشستن‌ها، ترددها و مسافرت‌ها جلوگیری کنیم.

به گزارش ایلنا، عباس رضایی با اشاره به پایداری شرایط آب و هوای اصفهان افزود: به دلیل شرایط خاص جوی میزان آلاینده‌ها افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: از مردم استان می خواهیم در مصرف گاز صرفه جویی کنند و رئیس‌جمهور تاکید کرد که قانون هوای پاک در همه استان‌ها توسط استانداران اجرایی و عملیاتی شود.

مدیریت ارشد استان با اشاره به تشکیل جلسه‌ای تحت عنوان قانون هوای پاک در استانداری اصفهان بیان کرد: بر اساس قانون هوای پاک تصمیم خواهیم گرفت و اجازه نمی‌دهیم نهاد و سازمان خاص برای استان تصمیم بگیرد زیرا سلامتی مردم حائز اهمیت است.

به گفته رضایی با توجه به شرایط پایداری هوای شهر اصفهان باید سوخت نیروگاه‌ها را مدیریت کنیم.

وی اضافه کرد: استان اصفهان تنها استانی بوده که زیربار استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها نرفته است.

استاندار اصفهان بیان کرد: در زمان حاضر در استان اصفهان شهری با وضعیت قرمز کرونایی نداریم و تعداد زیادی از شهرها با وضعیت نارنجی به وضعیت زرد تبدیل شدند.

وی وضعیت کنونی را شکننده دانست و تصریح کرد: باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی در تمامی موارد رعایت شوند و از دورهم نشستن‌ها، ترددها و مسافرت‌ها جلوگیری کنیم.

مدیریت ارشد استان اصفهان خاطرنشان کرد: قوانین و مقرراتی که برای شهرها با هر وضعیت قرمز، نارنجی و زرد در نظر گرفته شد که بر آن اساس محدودیت‌ها ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کشورهای مختلف واکسن‌هایی را برای کرونا ارائه دادند، گفت: رییس جمهوری تاکید کرد که برغم تمامی مشکلاتی که نظام‌های استکبار در شرایط سخت کرونایی برای ما بوجود آوردند اما اگر از سلامت واکسن خارجی اطمینان حاصل شود هیچگونه محدودیتی برای خرید این واکسن‌ نداریم.

رضایی ادامه داد: بر اساس تاکید رئیس‌جمهوری واکسنی را خریداری می‌کنیم که مورد تایید صددرصدی مقامات بهداشتی و درمانی کشور باشد، همچنین اگر واکسنی خریداری شود باید با نظارت همه جانبه‌ مسئولان وزارت بهداشت باشد و در تمامی ابعاد حتی توزیع به مردم گزارش شود.

وی گفت: بر اساس گزارش وزیر بهداشت، واکسن تولید داخل کامل مورد تایید است زیرا ایران سابقه طولانی در واکسن سازی دارد که واکسن داخلی با تاکیدات سازمان بهداشت جهانی در حال ساخت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز