خبرگزاری کار ایران

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد ؛

ادامه تلاش‌ها برای یافتن 7 سرنشین لندینگرافت خوارزم/ جلوگیری از غرق شدن شناور با انتقال به منطقه کم عمق

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۹۲۲

با حضور تیم های جست و جو و نجات دریایی حاضر در طرح استانی تلاش‌ها برای یافتن 7 خدمه لندیگرافت خوارزم ادامه داشته و همزمان تیم بررسی سوانح دریایی درحال احصا عوامل بروز این حادثه می باشند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه تلاشها برای یافتن 7 سرنشین مفقود شده شناور خوارزم با حضور گروهای  جستجو و نجات ادامه دارد، افزود: تیم هایی متشکل از ندسا، نداجا، دریابانی و اداره کل بنادر و دریانوردی در منطقه حضور داشته و در پی یافتن 7 سرنشین این شناور هستند.

 اسماعیل مکی زاده با اشاره به ملیت و اسامی سرنشینان لندینگرافت خوارزم گفت: خدمه این شناور را 6 ایرانی با نام های محمد عسکری زاده، فرزاد غلام رضایی، ستار صفری سکل، مصطفی بهادری، یاسر مانع بو حمیدی، موید عبدلیان پور و نیز یک نفر تبعه کشور هندوستان با نام اجین جانسون تشکیل داده که همگی مفقود شده و تلاش برای نجات جان این افراد ادامه دارد.

این مقام مسئول  نوع کالای حمل شده توسط این شناور را بیل مکانیکی اعلام کرد و گفت: شناور خوارزم از مبدا بندر شناص عمان به مقصد بندرعباس در حال دریاروی بوده که در موقعیت جنوب جزیره لارک دچار شرایط اضطرار می شود.

مکی‌زاده در خصوص علل و عوامل وقوع این حادثه  نیز اظهار کرد: عوامل متعددی نظیر عدم توجه به هشدارهای هواشناسی و دریاروی در شرایط نامساعد جویی  و همچنین چیدمان نادرست بار عوامل اولیه متحمل در بروز این حادثه به نظر می رسد که البته نظر نهایی پس از تحقیقات کامل و گزارش تیم بررسی سوانح دریایی اعلام می شود.

به گفته معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان شناور مذکور در حالت واژگون در25 مایلی جنوب شرق جزیره لارک  و در موقعیت 16 مایلی جنوب غربی کوهستک قرارگرفته که تلاشها برای یافتن 7 نفرخدمه و یدک آن جهت انتقال شناور به منطقه کم عمق دریا به منظور جلوگیری از غرق شدن آن ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، شامگاه 5 دی ماه پیامی مبنی بر اعلام اضطرار برای یک فروند شناور لندینگ کرافت با نام خوارزم از سوی کشتی های عبوری در تنگه هرمز به مرکز جستجو و نجات دریایی استان هرمزگان مخابره گردید که بلافاصله شناور ناجی 12 از قشم به محل اعزام و هماهنگی لازم برابرطرح استانی جستجو و نجات دریایی با عوامل مرتبط ازجمله ندسا، نداجا، دریابانی و شناورهای عبوری انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز