خبرگزاری کار ایران

نماینده شیراز از مسئولان استان فارس خواستار شد ؛

اختصاص بودجه بیشتر برای رونق گردشگری فارس/بودجه 1400 به هیچ‌وجه عملیاتی نیست/لحاظ کردن در آمدهای غیر واقعی در بودجه امری اشتباه است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۹۰۲

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه بودجه سال آینده عملیاتی و واقعی نیست ،گفت: اگر بودجه 1400 اصلاح نشود نرخ تورم نسبت به سال جاری بیشتر خواهد شد.

به گزارش ایلنا علیرضا پاک فطرت در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه بودجه سال 1400 نیاز به اصلاح دارد افزود: کاهش هزینه های دولت از مهم‌ترین مسائلی است که در بودجه سال آینده باید لحاظ شود این در حالی است که افزایش درآمدهای دولت در سال آینده به هیچ وجه واقعی و امکان پذیر نیست.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به اینکه فروش یک میلیون و نیم بشکه نفت در روز در لایحه بودجه به هیچ وجه واقعی نیست و با واقعیت های کشور همخوانی ندارد ادامه داد: با بررسی از میزان فروش نفت در سال جاری متوجه خواهیم شد که در چه وضعیتی قرار داریم به طوری که هنوز مشخص نیست که تحریم ها در سال آینده همانند سال جاری در کشور وجود داشته باشد.

نماینده شیراز و زرقان در ادامه با اشاره به اینکه لحاظ کردن در آمدهای غیر واقعی در بودجه امری اشتباه است، بیان کرد: ذکر این نکته ضروری است که بودجه به عنوان یک سند دخل و خرج کشور به شمار می رود.

مجلس هیچ نظارتی بر دو سوم بودجه ندارد

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه نمایندگان همواره اذعان دارند که دولت اگر قصد دارد تورم در سال آینده وجود نداشته باشد و تولید رونق بگیرد باید بودجه سال 1400 را اصلاح کند، افزود: بی شک مجلس روی دو سوم بودجه سال آینده که به شرکتی ها و بانک ها تعلق دارد هیچ نظارتی ندارد به طوری که دولت هم هیچ موضوعی در این بخش به نمایندگان ارائه نداده است.

نماینده شیراز و زرقان در ادامه با اشاره به اینکه دولت تنها یک سوم بودجه و بودجه دولتی را برای بررسی به نمایندگان ارائه داده است بیان کرد: اگرچه نمایندگان دور یازدهم تخصص کافی در بخش بودجه دارند اما امیدواریم برای بسته شدن بودجه ، دولت تمام تلاشش را برای ارائه منطقی بودجه 1400 به کار گیرد.

اختصاص بودجه بیشتر برای رونق گردشگری فارس/بودجه 1400 به هیچ‌وجه عملیاتی نیست/لحاظ کردن در آمدهای غیر واقعی در بودجه امری اشتباه است

عضو کمیسیون عمران با اشاره به اینکه مبلغ زیادی از بودجه 1400  به فروش اوراق سلف نفتی اختصاص داده شده، افزود: فروش سلفی به معنای فروش کاغذ و اوراق قرضه به مردم باعث چاپ پول و در نهایت ایجاد تورم می‌شود که در نهایت این مهم سبب افزایش پایه پولی و کاهش ارزش پول خواهد شد.

نماینده شیراز و زرقان در ادامه با اشاره به اینکه نمایندگان باید در بستن بودجه تمرکزشان را بر روی جداول استان های متبوع معطوف کنند ادامه داد: بی شک این مهم سبب می شود تا نمایندگان بتوانند میزان قابل توجهی اعتبار برای پروژه های استان های متبوع در نظر بگیرند.

دولت دست استان ها را در بودجه 1400 باز بگذارد

عضو کمیسیون عمران با اشاره به اینکه دولت باید دست استان ها را در بستن بودجه باز بگذارد افزود: متاسفانه دولت در بستن بودجه به صورت متمرکز عمل می کند به طوری‌که دولت به تنهایی برای بودجه استان ها اظهار نظر می کند.

او  افزود: قطعا اگر هر استان به تنهایی می توانست بودجه ارائه دهد  به مراتب وضعیت استان ها بهتر از حال بود. متاسفانه در بودجه سال آینده بیشتر پروژه‌های قدیمی که سال های گذشته هم بود، دوباره گنجانده شده است.

نماینده شیراز و زرقان گفت: مسئولان استان فارس باید تمام تلاششان در بودجه سال آینده را برای توسعه تولید و اشتغال به کار گیرند.

او افزود: اگرچه استان فارس در موضوعات آب، راه آهن، درمان و .... با مشکلات متعددی مواجه است بنابراین نیاز است تا برای تجهیز مراکز درمانی تکمیل بیمارستان ها تلاش کافی برای جذب بودجه انجام شود.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر کشور درگیر بیماری کرونا است اما باید این واقعیت را پذیرفت که این بیماری همیشه نخواهد ماند و نمایندگان استان باید تمام تلاششان را برای جذب بودجه در حوزه گردشگری به کار گیرند این در حالی است که رونق و مدیریت صحیح در بخش گردشگری استان می تواند باعث اشتغالزایی شود.

نماینده شیراز و زرقان در ادامه با بیان اینکه متاسفانه دو سوم بودجه به شرکت‌های دولتی و بانک ها تعلق دارد افزود: از این رو حدود دو سوم بودجه به شرکت نفت، بانک‌ها، شرکت‌های بیمه‌ای و...تعلق دارد این در حالی است که مجلس در سال‌های گذشته چندان دخالتی در عملکرد بانک ها نداشته است.

گفت و گو: محمدرضا طاهری

انتهای پیام/
محمدرضا طاهری-روزنامه نگار
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز