خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین:

ضمانت اجرایی در قوانین حمایت از کودکان ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۷۵۸

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: قوانین حمایت از کودکان و نوجوانان باید ضمانت اجرایی داشته باشد و رفع مشکلات این حوزه نیاز به آسیب‌شناسی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، صدیقه ربیعی در نشست کارگروه حمایت از حقوق کودکان اظهار کرد: برای حمایت جامع  از کودکان، برخی زیرساخت‌های حقوقی و قضایی باید تقویت شود، به‌ویژه آنکه برای مقابله با کودک‌آزاری، تشکیل پلیس اطفال و تعیین قاضی ویژه ضروری است.

 مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین بیان کرد: پایین بودن سطح آگاهی و دانش حقوقی یکی از خلاء های موجود در بین کودکان است و بسیاری از پرونده‌های حقوقی به خاطر همین موضوع تشکیل شده‌اند از این رو ضروری است با پرداختن به آموزش در سه سطح خانه، مدرسه و جامعه این قشر را نسبت به حقوقشان آشنا کنیم.

ربیعی اضافه کرد: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان یکی از لوایح بسیار خوبی است که در آن به تمامی ابعاد مسائل و مشکلات کودکان پرداخته و تکالیف قضایی در رسیدگی به پرونده مجرمان را مشخص کرده و امیدواریم عملیاتی شود.

او تصریح کرد: قانون حمایت از اطفال و کودکان در مقایسه تطبیقی با قانون گذشته بسیار جامع‌تر شده اما دارای ایراداتی است که باید با نظر کارشناسان اصلاح شود.

این مسئول گفت: این لایحه بر اساس کنوانسیون حقوق کودک به عنوان یک سند ملی تدوین شده و براین اساس عملکرد دستگاه‌های متولی در اجرای مفاد قانون حمایت از کودکان و نوجوانان رصد و ارزیابی می‌شود.

 مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین اضافه کرد: اگر بخواهیم حقوق کودک را واکاوی کنیم درمی یابیم که این موضوع ریشه در دین مبین اسلام دارد و در احادیث و روایات و احکام دینی به آن اهمیت داده‌ شده است بنابراین کودکان باید به عنوان عضو جامعه حق زندگی داشته باشند و زمینه رشد متوازن برای همه آنها فراهم شود.

او با بیان اینکه کودکان بخش مهمی از سرمایه‌های انسانی هر جامعه هستند،افزود: کودکان باید از آسیب‌ها در امان باشند و در این زمینه نیازمند حمایت‌های حقوقی هستند.

 ربیعی خاطرنشان کرد: امروزه موضوعاتی پیرامون کودک آزاری یا کودک کار در فضای مجازی مطرح است که بی‌توجهی به حل آنها مشکلات بیشتری در سال‌های نوجوانی و جوانی برای فرزندان ایجاد خواهد کرد. 

این مسئول همچنین با اشاره به اهمیت و نقش تشکل‌های غیردولتی در حوزه اجرای حقوق کودکان، افزود: باید از ظرفیت بسیار خوب تشکل‌های فعال حوزه کودکان استفاده کنیم و با حمایت از آنها حقوق کودکان در جامعه نهادینه شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین تاکید کرد: برای موفقیت در اجرای این برنامه‌ها مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و تعامل و همکاری استانداری، دادگستری، دانشگاه پزشکی، بهزیستی، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، امور زندان‌ها، صدا و سیما و رسانه‌های محلی ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز