خبرگزاری کار ایران

معتمدیان مطرح کرد:

ضرورت فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه گذاری در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۶۳۴

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر حمایت حداکثری از سرمایه‌گذاران، تصریح کرد: با تسهیل و روان‌سازی فرآیند صدور مجوزها از طریق ظرفیت‌های قانونی، سرعت سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی را افزایش می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در محل استانداری برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های توسعه‌ای استان حوزه سرمایه‌گذاری است، باید زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه گذاری در سطح استان را فراهم کنیم.

استاندار خراسان رضوی افزود: باید موانع متعدد بر سر راه سرمایه‌گذاران و تولید در کشور برطرف شود تا شاهد تاثیرگذاری مثبت این گشایش ها در اتمسفر اقتصادی و اجتماعی کشور و استان باشیم.

وی بیان کرد: در همین راستا باید از یک طرف با یک برنامه اجرایی-عملیاتی بخشی از این مقررات پیش پای تولید را حذف کنیم و از طرف دیگر با اخذ بخشی از اختیارات دستگاه‌های ملی، زمینه‌های سرمایه‌گذاری در استان را بیش از پیش فراهم کنیم.

معتمدیان بر تسهیل و روان‌سازی خدمت‌رسانی به سرمایه‌گذاران تاکید کرد و گفت: برای اجرایی شدن این هدف، تصمیمات خوبی اتخاذ شده که برای عملیاتی شدن آن لازم است بازنگری شده و نظر وزارت‌خانه‌های مربوطه اخذ شود.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر حمایت حداکثری استان از سرمایه‌گذاران، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با تسهیل و روان‌سازی فرآیند صدور مجوزها از طریق ظرفیت‌های قانونی، سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم اهمیت تسریع در صدور مجوزها برای مدیریت استان، هیچ دستگاهی نباید از وظایف قانونی خود عدول کند.

معتمدیان در ارتباط با جذب اعتبارات گفت:علی‌رغم افزایش درصد تخصیص منابع نقدی نسبت به چند سال اخیر دستگاه‌ها خیلی فعالانه در این خصوص عمل نکردند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه سهم اعتبارات استانی نسبت به اعتبارات ملی بسیار ناچیز است، بیان کرد: برای تحول در بخش عمرانی استان نیاز به جذب اعتبارات ملی داریم، لذا توصیه می‌کنیم مدیران دستگاه‌ها در این خصوص از ظرفیت قانونی که در قانون بودجه وجود دارد استفاده کرده و منابع ملی را جذب کنند.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مهم‌ترین شورای استان است، باید کارگروه‌های ذیل این شورا فعال تر شوند و حضور موثرتر مدیران را در این شورا شاهد باشیم.

معتمدیان در انتهای سخنان خود بیان کرد: با توجه به برودت هوا و افزایش مصارف گاز بخش‌های خانگی و عمومی به جهت جلوگیری از افت فشار و قطعی گاز، مردم در مصرف گاز صرفه جویی لازم را داشته باشند.

در این جلسه پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات و جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی که اعضاء ناظر در شورای برنامه ریزی و توسعه استان هستند، از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز