خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

ساخت سد تنگ سرخ به بخش خصوصی واگذار می‌شود/ افزایش چشمگیر اعتبارات سد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۶۰۴

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح آخرین وضعیت سدها به برنامه های این شرکت برای مدیریت منابع آب استان پرداخت و اظهارداشت: بیشترین چالش مدیریت منابع آب این استان به اعتبارات عمرانی بر می گردد.

" رسول فرهادی " به خبرنگار ایلنا از یاسوج گفت: این شرکت 2 هزار میلیارد تومان طرح در دست اجرا دارد که سالانه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب که بخشی از آن در نهایت تخصیص داده می شود و با این روند پروژه‌ها لاک‌پشتی پیش می روند.

وی با بیان اینکه البته بیکار ننشستیم و بازنگری طرح ها براساس اصول فنی و مهندسی را شروع کرده ایم، اظهار امیدواری کرد با کمترین هزینه به بالاترین کارآیی ممکن در حوزه آب استان دست یابیم..

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه آبگیری سدها هم از اجرای  پروژه های موفقیت آمیز خبرداد و خاطرنشان کرد:  آبگیری سد کوثر در کشور نمونه است و این سد ۴۷۰ میلیون مترمکعب آب دارد یعنی نیاز حدود سه سال را پوشش می دهد.

به گفته وی برای بارش های فصل زمستان در زمینه آبگیری و کنترل سدها نیز آمادگی کامل وجود دارد.

فرهادی گفت: در زمینه‌ آزادسازی حریم رودخانه نیز بدون اغماض با تخلفات ساخت و سازی در حرائم رودخانه‌های دیل، بشار یاسوج، دهنو، خیرآباد، پریکدان و مهربان برخورد کرده و البته همچنان طرح های مقابله‌ای را در دستور کار داریم.

وی از صدور مجوزهای بخش شیلات در حوزه رودخانه خرسان هم خبرداد و یادآورشد:‌ بنابر ساماندهی و استفاده از پتانسیل های این سد برای توسعه شیلات در منطقه‌ برنامه های متنوعی داریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد از صدور مجوز ویژه برای مشارکت بخش خصوصی در سد تنگ سرخ بویراحمد هم خبرداد و اظهارداشت: خوشبختانه با پیگیری هایی که شد با کمک مجموعه منابع آب ایران، وزارت نیرو و استاندار موفق شدیم مصوب ماده ۵۶ را به مبلغ ۳۶۰ میلیارد تومان اخذ کنیم.

فرهادی گفت: بودجه سد تنگ سرخ بویراحمد تا ۳۶۰ میلیارد تومان افزایش یافته و این درحالی است که رقم  ریالی سال های گذشته این سد کمتر از ۳۰ میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز