خبرگزاری کار ایران

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان خبرداد:

ساخت اولین واحد خوراک ماهیان زینتی کشور در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۴۸۵

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از احداث و راه اندازی اولین واحد صنعتی تولید خوراک ماهیان زینتی کشور دارای مجوز از سازمان دامپزشکی و صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی تا سال آینده در استان قزوین خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، ایرج رحمانی با اعلام این خبر گفت: ظرفیت تولید خوراک این واحد ۳۶۵ تن در سال است و ماشین آلات مورد نیاز این واحد از خارج از کشور خریداری و وارد شده و ساختمان کارخانه نیز در دست احداث است.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان با اشاره به تولید و تکثیر حدود ۲۰۰ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در سال،افزود: بخشی از خوراک ماهیان زینتی در کارگاه های زیرپله ای تهیه و تولید می شود و بخش زیادی از آن نیز از خارج کشور وارد می شود بنابراین راه اندازی واحد یاد شده به جلوگیری از خروج ارز از کشور نیز کمک خواهد کرد.

رحمانی ادامه داد: سرمایه گذار این مجموعه همچنین به دنبال دریافت مجوز تولید داروی ماهیان زینتی از دامپزشکی نیز هست که در این صورت سالانه قادر به تولید ۵۰۰ تن دارو خواهد بود.

او بیان کرد: این واحد در کنار واحد تکثیر و پرورش ماهیان زینتی به ظرفیت ۳۰ میلیون قطعه در فضایی به وسعت ۴۵ هزار متر مربع در شهرک صنعتی لیا در حال ساخت است.

این مسئول خاطرنشان کرد: این واحد پس از راه اندازی بزرگترین مجموعه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی به شکل مسقف و بهداشتی در دنیا خواهد بود.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: این واحد در کنار تولید و تکثیر انواع ماهیان زینتی و همچنین غذا و داروی آنها، به تولید آکواریوم و تجهیزات آن و همچنین گیاهان تزئینی آکواریومی نیز می پردازد و سالانه قادر به تولید ۱.۵ میلیون قطعه از این گیاهان است.

رحمانی یادآور شد: فاز نخست این مجموعه به ظرفیت ۱۰ میلیون قطعه تولید ماهیان زینتی در سال تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

قزوین چهارمین استان تولیدکننده ماهیان زینتی در کشور است.

سالانه حدود ۳۰ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در این استان تکثیر و پرورش داده می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز