خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

معادن آسیب رسان قزوین باید تعطیل شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۰۰۱

استاندار قزوین گفت: معادن متخلفی که در سطح استان قزوین سلامتی مردم را به خطر انداخته و به محیط زیست آسیب می‌زنند، تعطیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، هدایت اله جمالی پور در نشست شورای معادن استان قزوین اظهار کرد: معادنی که در نزدیک محل سکونت مردم هستند و سلامتی شهروندان را به خطر می‌اندازد و همچنین جاده را تخریب می‌کند، نباید انتظار حمایت و پشتیبانی داشته باشد.

استاندار قزوین با بیان اینکه بیشتر معادن در حال خسارت زدن به محیط زیست هستند، اضافه کرد: معادن فعال در استان باید از آسیب به جاده های استان خودداری کنند.

جمالی پور افزود: متاسفانه تعامل خیلی از معادن استان با مجموعه‌هایی که خدمات می‌دهند صفر است و این رویه باید تغییر یابد.

وی ادامه داد: معادنی که در مرز استان هستند و حواشی جدی دارند باید تعیین تکلیف شوند.

نماینده عالی دولت در استان یادآور شد: هفته آینده در دیدار با رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، مشکلات این معادن مطرح خواهد شد.

استاندار قزوین بیان کرد: برای اجرای هر طرحی باید ابتدا قوانین محیط زیست را در نظر گرفت در غیر این صورت شاهد تخریب و نابودی طبیعت خواهیم بود و زیان های غیرقابل جبرانی به ما وارد می شود.

جمالی پور با اشاره به معادن موجود در پیغمبر کوه آبیک نیز گفت: برای فعالیت این معادن با توجه به شبهاتی که ایجاد شده است باید به یک جمع بندی علمی و جامع رسید.

وی با بیان اینکه نگاه استان قزوین بر حمایت از معادن است اما این موضوع منوط به رعایت قوانین و مقررات از سوی صاحبان معادن است، اضافه کرد:  فعالیت واحدهای معدنی باید در چارچوب قانون و مقررات دنبال و پیگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز