خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار خبر داد:

پرداخت وام کرونایی در خراسان رضوی متناسب با میزان آسیب مشاغل نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۹۸۸

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: پرداخت تسهیلات ویژه مشاغل متضرر از کرونا در این استان متناسب با زیان و آسیب آن‌ها از این ویروس نیست.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی رسولیان در نشست کارگروه اشتغال استان اظهار کرد: آسیب کرونا به بخش اقتصادی استان بویژه مشهد بسیار زیاد است و برخی بخش‌های گردشگری، اصناف و ورزش این استان هنوز تعطیل هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: از ۳۳ میلیون زائری که هر سال به مشهد سفر می‌کردند، امسال فقط ۱۰ درصد به این شهر آمدند، از سوی دیگر خرید کالا و خدمات ۶.۵ میلیون نفر جمعیت خراسان رضوی به شدت کاهش یافته که اثر مستقیم بر بنگاه‌های اقتصادی بویژه اصناف داشته است.

وی از تلاش برخی بانک‌های دولتی و خصوصی و دستگاه‌های اجرایی استان در جذب تسهیلات ویژه مشاغل آسیب دیده از کرونا قدردانی کرد و گفت: انتظار می‌رود در شرایط سخت اقتصادی، بانکها و دستگاه‌های اجرایی تمامی همت خود را برای جذب تسهیلات و پرداخت بیشتر آن به بنگاه‌های اقتصادی به کار گیرند.

رسولیان افزود: عمل به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد هماهنگی اقتصادی دولت الزامی است و در صورت عدم اجرای آن دستگاه قضایی به موضوع ورود خواهد کرد لذا این مصوبات در قالب یک بسته کامل باید به دستگاه‌های اجرایی و بانکها اعلام شود تا مصوبات را عملیاتی کنند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: تضمین‌های بانکی برای دریافت تسهیلات ویژه مشاغل متضرر از کرونا باید طبق قانون و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا باشد و بانکها نمی‌توانند تضمین اضافی از متقاضی مطالبه کنند.

وی ادامه داد: این استان جزو چهار استان اول اقتصادی کشور است و سهم پرداخت تسهیلات بانکها به بنگاه‌های اقتصادی باید درصد بالایی از کل منابع مالی کشور را به خود اختصاص دهد.

رسولیان خاطرنشان کرد: با وجود شرایط اقتصادی خراسان رضوی، بانکهای خصوصی مدعی هستند متقاضی برای دریافت تسهیلات از آنها اندک است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: منابع مالی تبصره ۱۶ قانون بودجه که کارمزد چهار درصد و شرایط مناسبی دارد باید به طور کامل در استان جذب شود و حتی مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی باید به بانکهای متولی پرداخت این تسهیلات مراجعه کرده و سهم مددجویان را مطالبه کنند.

وی وضعیت جذب تسهیلات مربوط به اشتغالزایی بخش روستایی خراسان رضوی را مطلوب دانست و گفت: اگر بتوان با بهره گرفتن از منابع بخش "کمکهای فنی و اعتباری" استان، آورده معین اقتصادی و بانک، نرخ سود تسهیلات برای اجرای طرحهای اقتصادی در روستاها را کاهش داد، می‌توان به روستای زیرپوشش معین اقتصادی کمک شایانی کرد.

رسولیان افزود: گزارشها نشان دهنده اقدامات موثر معین‌های اقتصادی در جهت توانمندسازی روستاییان خراسان رضوی است و رویکرد استاندار نیز حمایت از روستاهاست لذا در تلاش هستیم با جلب مساعدت نهادهای حاکمیتی مانند ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان گسترده اقدامات اقتصادی در روستاها را توسعه دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز