خبرگزاری کار ایران

طرح بزرگ پتروشیمی هگمتانه به بهره برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۹۵۱

استاندار همدان گفت: با بهره برداری از طرح بزرگ پتروشیمی هگمتانه به دست رییس جمهوری آرزوی دیرینه مردم این استان محقق شده است.

به گزارش ایلنا از همدان- سید سعید شاهرخی روز پنجشنبه در آیین افتتاح پتروشیمی هگمتانه به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهوری افزود: همه مسوولان از جمله وزیر نفت و رییس پتروشیمی در ۲ سال گذشته فداکارانه و با آغوش باز موانع پتروشیمی هگمتانه که چندین سال راکد بود را رفع کردند تا امروز شاهد افتتاح این طرح بزرگ باشیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید استان همدان به مثابه کارگاه بزرگ عمرانی و سازندگی تبدیل شده و طرحهای مهم و قابل توجهی آماده بهره برداری و یا در شرف بهره برداری است تا پایان دولت در خدمت مردم باشد.

استاندار همدان با بیان اینکه یک سد امسال در این استان بهره برداری شده است افزود: ۲ سد نیز در حال ساخت است.

شاهرخی خاطر نشان کرد: با وجود همه محدودیت ها، استان همدان در بخش راه آهن، راه، کشاورزی، کشت گلخانه ای، آبیاری مکانیزه و بخش مسکن پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته و این نوید را می دهیم با سرمایه گذاری های صورت گرفته بیشتر این طرحها تا پایان دولت به بهره برداری برسد.

استاندار همدان تاکید کرد: با تدبیر ارزشمند ستاد ملی کرونا و همکاری خوب مردم در پیک سوم شیوع کرونا شرایط تثبیت شده و در استان شرایط خوبی وجود دارد.

پتروشیمی هگمتانه بزرگترین واحد تولیدی استان همدان است که محصولی کم نظیر به نام پی وی سی با درجه پزشکی تولید می‌کند و ظرفیت سالانه ۷۰ هزار تن محصول را دارد. 

پتروشیمی هگمتانه برای حدود ۲۳۰ نفر اشتغال ایجاد می کند، این طرح به عنوان نخستین مجتمع پتروشیمی کشور در تولید پی وی سی پزشکی امروز و بعد از ۱۸ سال به صورت رسمی به بهره برداری رسید.

پی وی سی پزشکی وارداتی است و پتروشیمی هگمتانه می تواند بخشی از نیاز صنایع داخلی را تامین کرده و از خروج ارز جلوگیری کند. 

 ۵۷ درصد سرمایه مورد نیاز این طرح را سهامداران بخش خصوصی، ۳۳ درصد را پتروشیمی ایران و ۱۰ درصد را سرمایه گذار خارجی تامین کرده‌است.

افتتاح پتروشیمی گام بزرگی در جهت خدمت به مردم استان همدان است و امروز با تلاش و همکاری همه مجموعه ها به صورت رسمی بهره برداری شد، این مجتمع علاوه بر اشتغالزایی، موجب ارزآوری و بی نیازی کشور به واردات پی وی سی گرید پزشکی می شود که در خاورمیانه بی‌نظیر است. 

عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی هگمتانه سال ۱۳۸۱ در شهر همدان آغاز که امروز پس از ۱۸ سال با همت و پیگیری جدی مدیران اجرایی استان و دولتمردان تدبیر و امید به صورت رسمی به بهره برداری رسید و وارد مدار تولید شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز