خبرگزاری کار ایران

خرید بیش از ۱۲۰۰ کیلوگرم زعفران از کشاورزان نیشابور، فیروزه و زبرخان

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۹۴۷

مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: در مدت زمان خرید زعفران مقدار ۱۲۷۵ کیلوگرم زعفران به ارزش بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان از کشاورزان این سه شهرستان خریداری شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، فرهمند را مدیر جهادکشاورزی نیشابور در این خصوص گفت: این مقدار زعفران خریداری شده، پوشال مرغوب و یا نگین بوده است؛ زعفران به دو نوع پوشال مرغوب کیلویی ۱۱ میلیون و نگین ۱۳ میلیون تومان از کشاورزان خریداری شده است.

فرهمندراد، اعضای کمیسیون خرید را چهار نفر اعلام کرد و ادامه داد: مدیر عامل اتحادیه تعاون روستایی نیشابور به عنوان مباشر خرید، نماینده تعاون روستایی، نماینده جهاد کشاورزی و کارشناس خبره محلی در این کمیسیون حضور داشتند.

وی اظهار کرد: سقف خرید از هر کشاورز ۱۰ کیلوگرم است و زعفران خریداری شده بلافاصله به آزمایشگاه فرستاده می‌شود و حداکثر سه تا پنج روز، پاسخ آزمایش ارسال می‌شود و پس از تایید کیفی توسط آزمایشگاه، لیست خرید برای پرداخت وجه به سازمان تعاون روستایی ارسال شود که در صورت تامین اعتبار به صورت ۳۰ درصد مبلغ وجه خرید به حساب کشاورز واریز و ۷۰ درصد باقیمانده نیز در صورت تامین اعتبار تا سه ماه آتی واریز خواهد شد.

رئیس اداره تعاون روستایی نیشابور نیز اظهار کرد: در سال زراعی جاری به علت کاهش قیمت زعفران در بازار، خرید حمایتی بیش از ۱۲۰۰ کیلوگرم محصول زعفران کشاورزان در مرکز خرید اتحادیه تعاون روستایی نیشابور انجام شد که ارزش کل زعفران خریداری شده در این شهرستان مبلغی بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز