خبرگزاری کار ایران

آغاز عملیات اجرایی و زیرساختی شهرک آبزی پروری و مجتمع پرورش ماهیان خاویاری سبزوار

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۹۲۱

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار گفت: عملیات زیرساختی شهرک آبزی پروری و مجتمع تولید ماهیان خاویاری شهرستان سبزوار شامل طرح انتقال برق و آب این مجتمع وارد فاز اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سبزوار، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار با بیان اینکه شهرستان سبزوار با تولید ۳۳۰۰ تن ماهی در سال معادل۳۰ درصد کل خراسان رضوی مقام نخست تولید را داراست افزود: تولید ماهیان خاویاری به عنوان ارزشمندترین گونه ماهیان پرورشی یکی از فرصت ها و موقعیت های مناسب جهت سرمایه گذاری و توسعه شهرستان سبزوار به شمار می رود. 

علی اصغر امانیان گفت: مجتمع پرورش ماهیان خاویاری  به مساحت ۶ هکتار مشتمل بر ۳ سایت با استفاده از آب رودخانه کال شور و با ظرفیت اسمی سالیانه ۶۰ تن گوشت و ۱.۵ تن خاویار (مساحت هر سایت ۲ هکتار و ظرفیت ۲۰ تن گوشت و ۵۰۰ کیلو خاویار) در اراضی روستای کال خونی واقع شده است. 

وی اضافه کرد: میزان حقابه ورودی از رودخانه کال شور به میزان ۶۰ لیتر در ثانیه برای مجتمع در نظر گرفته شده است و پس از استفاده در استخرهای پرورش ماهی به همان میزان وارد بستر کال شور می شود. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار ادامه داد: طرح انتقال برق و آب در این مجتمع با استفاده از اعتبارات دولتی به میزان ۴۰ میلیارد ریال انجام شده و در مراحل پایانی است.

امانیان با بیان اینکه ساخت استخرهای پرورش نیز به زودی وارد فاز اجرایی می شود افزود: در آینده نیز در صورت تصویب طرح تکثیر ماهیان خاویاری و تامین بچه ماهی مورد نیاز منطقه شرق کشور در این مجتمع با کمک سازمان شیلات ایران انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز