خبرگزاری کار ایران

فرماندار گناباد خبر داد:

اختصاص ۱۷۰ میلیارد ریال برای تکمیل فرودگاه گناباد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۹۱۶

فرماندار شهرستان گناباد گفت:۱۷۰ میلیارد ریال برای تکمیل فرودگاه گناباد اختصاص یافت.

به گزارش ایلنا از گناباد، حامد قربانی در این خصوص گفت: از این مبلغ ۷۰ میلیارد ریال از محل منابع شرکت فرودگاههای کشور و ۱۰۰ میلیارد ریال هم به دنبال سفر چندی قبل مسوول امور پایش و ارزیابی اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کشور به گناباد برای تکمیل باند، محوطه سازی و احداث راه دسترسی و دیوارکشی این فرودگاه تخصیص یافته است.

وی ادامه داد:  تکمیل فرودگاه گناباد از محل ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی شرکت فرودگاهها کشور به مناقصه گذاشته شده و پیمانکار آن مشخص شده است و ۱۰۰ میلیارد ریال هم در آینده نزدیک به مناقصه گذاشته می‌شود و به پیمانکار واگذار می‌گردد.

فرماندار گناباد گفت: با احتساب اعتبارات تخصیصی سالجاری، مجموع اعتباراتی که تاکنون برای احداث و تکمیل فرودگاه گناباد اختصاص یافته است به ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

وی افزود: به دنبال سفر رزم حسینی استاندار وقت خراسان رضوی به گناباد طی سال گذشته و بر اساس مطالبات مردمی سرعت بخشی در روند احداث و تکمیل فرودگاه این شهرستان مورد توجه خاص دولت قرار گرفت و تاکنون در مجموع صددرصد ساختمان امنیت پرواز و ۹۲ درصد ساختمان پایانه مسافربری این فرودگاه ساخته شده است.

قربانی با بیان اینکه فرودگاه گناباد تا اوایل سال آینده و در دولت تدبیر و امید به بهره برداری می رسد، ادامه داد: قرار بود این فرودگاه سال گذشته مورد بهره برداری قرار گیرد ولی به دلیل وضعیت اقتصادی و کمبود اعتبارات و جابه‌جایی مدیران این امر به تاخیر افتاد.

وی گفت: با بهره برداری از فرودگاه گناباد در مرحله نخست بر اساس نیاز هر هفته ۲ پرواز به مقصد تهران و همچنین اتوبوس و تاکسی هوایی به مقصد مشهد برقرار می شود.

فرماندار گناباد افزود: نام این فرودگاه نیز به نام فرودگاه شهدای گناباد مزین شد و در سیستم فرودگاهی به ثبت رسید.

مراحل اجرایی ساخت فرودگاه گناباد از سال ۱۳۷۲ آغاز شد و تا سال ۱۳۸۳ فقط باند خاکی آن اجرا شد و از آن زمان تا ابتدای سال ۱۳۹۵ بتن ریزی و تکمیل پهنای باند فرودگاه به اتمام رسید.

مرحله دوم ساخت فرودگاه گناباد شامل پایانه آن نیز تیر ماه ۱۳۹۴ از طریق مناقصه به پیمانکار واگذار شد و از شهریور ماه این سال گودبرداری و بتن ریزی سالن فرودگاه انجام شد و بخش اعظم فعالیتهای عمرانی آن از سال ۱۳۹۷ آغاز شد و طی یک سال گذشته سرعت یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز