خبرگزاری کار ایران

نوسازی 50 درصد از اتوبوس‌های فرسوده در شهر اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۸۶۱

شهردار اردبیل از تصویب نوسازی 75 دستگاه از اتوبوس های شهری در راستای کاهش آلایندگی ها و همچنین ارائه خدمات بهتر به شهروندان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید لطف اللهیان شامگاه چهارشنبه در یکصد و سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اردبیل عنوان کرد: با تلاش های انجام شده قرار است 50 درصد از اتوبوس های سطح شهر اردبیل به تعداد 75 دستگاه با استفاده از ظرفیت منابع دولتی در قالب تسهیلات 60 میلیارد تومانی که از سوی صندوق کارآفرینی  به این امر تخصیص یافته نوسازی شده و مجددا به چرخه خدمات رسانی بازگردد.

او با بیان اینکه بخشی از اتوبوس های اردبیل تحت مالکیت شهرداری و بخشی دیگر  تحت تملک بخش خصوصی است، افزود: در طرح نوسازی اتوبوس ها هم اتوبوس های بخش خصوصی و هم شهرداری با تشخیص کارشناسان و بر اساس اولویت بهسازی خواهند شد.

شهردار اردبیل ادامه داد:  قصد داریم در این طرح هم از نیروهای سازمان پسماند(خدمات موتوری) شهرداری اردبیل و هم از ظرفیت کارخانه اتوبوس در استان استفاده کنیم تا هم مدیریت و نظارت بر آن بهتر و با دقت انجام شود و هم اینکه اقتصاد استان رونق گیرد.

لطف اللهیان گفت: در سال 97 حدود 600 دستگاه تاکسی در راستای خدمت رسانی به شهروندان نوسازی و بهسازی شد که این اقدام برای اتوبوس ها انجام نشده بود و در حال حاضر ناوگان حمل و نقل شهری از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست لذا با نوسازی اتوبوس های شهری تمامی مشکلات ظاهری و فنی اتوبوس ها خصوصا مشکلات گرمایشی و رفاهی رفع خواهد شد.

او افزود: برای این اقدام پیگیر کمک های بلاعوض نیز هستیم تا کیفیت بهسازی ناوگان حمل و نقل مناسب باشد چرا که بهسازی اتوبوس های شهری موجب فرهنگسازی و تشویق شهروندان به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و نهایتا کاهش ترافیک و معضلات مربوط به آن می شود.

حبیب فتحی در ادامه این جلسه ضمن قدردانی از تلاش های شهرداری اردبیل در راستای بهبود وضعیت اتوبوس های فرسوده شهری، عنوان کرد: حمل و نقل عمومی یکی از امور مهمی است که مردم همه روزه با آن در ارتباط هستند لذا نوسازی اتوبوس های شهری می تواند در تسهیل رفت و آمد شهروندان بسیار موثر باشد.

او افزود: لازم است این اقدام با مدیریت دقیق و نظارت های لازم انجام شود تا بجای نوسازی 75 دستگاه اتوبوس بتوانیم آماری بیشتر ارز این را بهسازی و به چرخه خدمات دهی به شهروندان بازگردانیم.

عضو شورای شهر اردبیل بر توجه به بیشتر به اتوبوس های حاشیه شهر تاکید کرد و گفت: ناوگان حمل و نقل حاشیه شهر اردبیل بسیار مستهلک شده و مردم در این خصوص با مشکلاتی مواجه هستند لذا در طرح نوسازی اتوبوس ها لازم است تا مناطق محروم در اولویت باشند.

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز