خبرگزاری کار ایران

ثبت‌نام ۱۶ واحد صنعتی استان سمنان در سامانه کشوری کسب و کار

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۷۳۳

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: تاکنون، ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی این استان در سامانه سککوک یا سامانه کشوری کسب و کار ثبت‌نام کرده اند.

به گزارش ایلنا از سمنان، حسن آل‌بویه با اشاره به محورهای فعالیت سامانه کشوری کسب و کار تصریح کرد: سککوک در چهار محور زنجیره تامین، تامین مالی، پرداخت‌ها و دریافت نقدینگی و لجستیک فعالیت دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان ادامه داد: می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در سامانه سککوک به بازارهای داخلی و بین المللی دست یافت.

وی بیان کرد: تمام فعالیت‌های واحدهای صنعتی و خرید و فروش آن‌ها در سامانه سککوک ثبت می‌شود.

آل بویه با بیان اینکه سامانه کشوری کسب و کار با هدف تقویت و حمایت از صنایع مستقر شهرک‌های صنعتی راه اندازی شد، خاطرنشان کرد: خریدار می‌تواند با مراجعه به سککوک محصولات تولیدی را مشاهده و از طریق این سامانه اقدام به خرید محصول کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان یادآور شد: تامین اعتبار واحدهای تولیدی جهت  معاملات داخلی و خارجی از اهداف سامانه کشوری کسب و کار است.

وی گفت: سامانه‌ کسب‌ و کار به‌ منظور تسهیل معاملات اعتباری در داخل و خارج کشور راه‌اندازی شد که این سامانه تامین مواد اولیه، اعتباربخشی به مصرف‌کنندگان برای خرید و فروش محصولات به‌صورت اعتباری و مدیریت لجستیک را امکان‌پذیر می‌کند. 

آل بویه ادامه داد: در سامانه سککوک پولی رد و بدل نمی‌شود و تامین مالی بنگاه‌ها از سه طریق برات الکترونیک، تضمین صندوق‌های سرمایه‌گذاری و دیگر صندوق‌های ضمانتی (با اسناد اعتباری و تضمین) عملیاتی می‌شود. 
 
وی افزود: بنگاه‌ها از طریق سامانه سککوک و با اخذ ضمانت‌نامه عضو این زنجیره می‌شود و ظرفیت برای انجام معامله اعتباری برای آن‌ها به‌ وجود می‌آید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز