خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان خبر داد:

طی کردن ۴ جهت کلانشهر اصفهان با ۱۶۰ کیلومتر قطار شهری

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۷۰۴

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: قطار حومه اصفهان به طول حدود ۱۶۰ کیلومتر مسیرهای چهار جهت این کلانشهر را طی می‌کنند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حجت الله غلامی با اعلام این خبر افزود: همچنین ساختاری برای فعال شدن قطار حومه اصفهان تعریف می‌شود، همچنین توسعه خطوط یک، ۲ و سه متروی اصفهان است.

او با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با شهرداران قطارهای حومه و شهرهای جدید و فرمانداران این محورها، بیان کرد: قطار حومه به انتهای هریک از خطوط متصل می‌شود و یک خط به سمت شاهین شهر، نجف آباد، بهارستان- مجلسی و فولادشهر- ذوب آهن خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اضافه کرد: باید برای راه اندازی قطار حومه از امکانات موجود شهرداری‌ها و توانمندی بودجه سال جاری و سال آینده استفاده کنیم.

او اظهارکرد: راهکار به حداقل رساندن آسیب‌های کلانشهر اصفهان برقراری سفرهای ایمن، سریع و راحت با مجموعه شهری اطراف کلانشهر است تا حجم مهاجرت به این کلانشهر را به حداقل ممکن برسانیم.

غلامی بیان کرد: مقرر شد ظرف ۱۵ روز آینده ساختار نهایی چهار خط قطار حومه تعریف شود تا به سمت اجرای پروژه‌ها حرکت کنیم ؛ البته در زمان حاضر خط بهارستان فعال بوده و عملیات زیرسازی خط شاهین شهر آغاز و همچنین بخشی از خط مجلسی- بهارستان شروع شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: هدف ما از برگزاری جلسات تعریف ساختار واحد برای هر چهار خط قطار حومه و افزایش سرعت اقدامات و استفاده حداکثری از تسهیلات بودجه سنواتی است.

طول خط ۲ قطار شهری اصفهان ۲۴ کیلومتر و ۷۵۰ متر است و از شهرک امام حسین (ع) در خیابان زینبیه آغاز می‌شود و پس از عبور از میدان‌های قدس و امام، خیابان‌های فلسطین و آمادگاه و میدان امام حسین (ع) و خیابان طالقانی در نهایت به خیابان کهندژ و خمینی شهر ختم می‌شود.

در زمان حاضر پنج ایستگاه از خط ۲ قطار شهری توسط پیمانکاران در حال ساخت است. خط یک قطار شهری که از شمال اصفهان آغاز شده است ،پس از طی مسیری به طول ۲۰.۲ کیلومتر به پایانه مسافربری صفه در جنوب این شهر می‌رسد.

نخستین مرحله خط یک قطار شهری مهر سال ۹۴ افتتاح و مراحل پایانی و تکمیلی آن تیرماه ۹۸ به بهره برداری رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز