خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت فارس خبر داد:

رشد ۱۰۸۸ درصدی سرمایه‌گذاری بخش صنعت در استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۶۵۷

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از رشد ۱۰۸۸ درصدی سرمایه‌گذاری بخش صنعت در استان در ۹ ماهه گذشته امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا حمیدرضا ایزدی افزود: از ابتدای فروردین امسال تا پایان آذرماه با پیش‌بینی میزان سرمایه گذاری ۱۵۷هزار و ۲۴۶ میلیارد ریالی و اشتغال  ۲۵ هزار و ۵۵ نفری، تعداد ۱۶۸۵ فقره جواز تأسیس در استان فارس صادر شده است.

او ادامه داد: در مقایسه مجوزهای صادره در سال کنونی نسبت به زمان مشابه سال قبل و با در نظر گرفتن متغیر «میزان» ۴۵ درصد، و متغیر «سرمایه‌گذاری» ۹۸ درصد،  و با متغیر  «پیش‌بینی اشتغال» ۴۲ درصد رشد مثبت نتیجه‌گیری می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس عنوان کرد: از میزان ارقام ذکر شده با موضوع «تعداد جوازها»، بیشترین میزان صادر شده مربوط به  شهرستان‌های شیراز، خرمبید، مرودشت، نی ریز، کازرون و هم‌چنین بیشترین آمار پروانه‌های صادر شده متعلق به شهرستان‌های شیراز با ۱۱۸ فقره، خرمبید ۱۵ فقره، زرقان ۱۴ فقره و مرودشت ۱۱ فقره بوده است.

ایزدی اضافه کرد: هم‌چنین در ۹ ماهه ابتدای امسال و  با توجه به شرایط همه‌گیری «کرونا» در سطح کشور، تعداد ۲۳۳ فقره پروانه بهره‌برداری با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۲۱۲۲۰  میلیارد ریال و با رشد ۱۰۸۸ درصد و با میزان اشتغال ۳۷۷۶ نفر با رشد ۱۴ درصدی، نسبت به زمان مشابه در سال ۱۳۹۸ صادر شده است. 

او گفت: این در حالی‌است که در ۹ ماه ابتدای سال ۱۳۹۸ تعداد ۲۰۹ فقره پروانه بهره‌برداری با حجم سرمایه گذاری ۱۸۶۲۴ میلیارد ریال و اشتغال ۳۳۱۶ نفر در فارس صادر شده بود. 

ایزدی خاطرنشان کرد: پروانه‌های بهره‌برداری در راستای تولید محصولاتی چون: شمش آلومینیوم، گندله آهن، آهن اسفنجی، انواع آب معدنی و... صادر شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز