خبرگزاری کار ایران

منوچهری مطرح کرد:

اصفهان رتبه نخست کشور در روند نوسازی تاکسی‌های شهر / کاهش عمر ناوگان تاکسی ‌های شهر اصفهان به کمتر از ۷ سال

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۶۳۵

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: روند نوسازی تاکسی ها در شهر اصفهان نسبت به جمعیت در کشور اول است که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم عمر ناوگان را به زیر هفت سال برسانیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، هادی منوچهری اظهار داشت: در شرایط عادی سازمان تاکسیرانی بیش از 500 هزار سفر موفق را در سطح شهر رقم می زند که به خاطر شیوع کرونا این رقم کاهش پیدا کرده و به حدود 350هزار سفر رسیده است.

نوسازی 300 تاکسی؛ خروج 300 تاکسی فرسوده

وی مهمترین وظیفه سازمان را نوسازی ناوگان ذکر کرد و افزود: البته این وظیفه بر عهده دولت است اما به دلیل مشکلاتی که دولت دارد طرح های نوسازی متوقف شده است، اتفاقی که هم اکنون در شهرداری اصفهان رقم خورده ، ورود سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان در بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی به صورت خودجوش و حمایتی از مهر 99 است. این طرح آغاز شده و از مهر و آبان امسال تاکنون حدود 300 خودرو نو شده و 300 خودرو فرسوده از ناوگان خارج شده است.    

منوچهری با بیان اینکه در بحث نوسازی، سازمان تاکسیرانی اصفهان در کشور پیشرو است، افزود: میزان نوسازی تاکسی ها در شهر اصفهان نسبت به جمعیت این شهر در کشور اول است که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم 1000 تاکسی را نوسازی کرده و عمر ناوگان را به زیر هفت سال برسانیم. انجام این مهم تاثیر بسزایی در موضوع کاهش آلایندگی ها و ارائه خدمات بهتر به شهروندان دارد.  

وی تاکید کرد: واگذاری تاکسی‌های جدید با حمایت شهرداری و شورای شهر اصفهان و با ارائه تسهیلات وام برای هر تاکسی به مبلغ ۵۰ میلیون تومان (با سود چهار درصد) انجام می ‌شود.

فعالیت حدود 150 تاکسی بی سیم بانوان در شهر

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به فعالیت تاکسی های بی سیم بانوان در شهر، گفت: تاکسی بی سیم بانوان در جهت ارائه خدمات به مسافران بانو در شهر است. هم اکنون حدود کمتر از 150 تاکسی بی سیم بانوان در شهر فعالیت می کنند.    

وی ادامه داد: به منظور گسترش این تاکسی ها به غیر از خودروی پراید سبزرنگ به ماشین های دیگری هم که از نظر ایمنی صلاحیت بیشتری دارند اجازه فعالیت داده می شود. شهروندانی هم که می خواهند از تاکسی بی سیم بانوان استفاده کنند بدانند این تاکسی ها زیر نظر شهرداری اصفهان فعالیت می کند.

منوچهری با بیان اینکه سرویس های مدرسه به عنوان مشاغل پاره وقت معرفی می شوند، تاکید کرد: جدا از شرایط کرونا این تاکسی ها عملا حدود 5 ماه در سال فعالیت ندارند و در واقع با شیوع کرونا نیز شاهد تعطیلی کار این دسته از رانندگان شده ایم، اقدامات لازم برای دریافت بسته های معیشتی و تسهیلاتی و ارائه آن به این دسته از رانندگان در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم ظرف دو ماه آینده این بسته های تسهیلاتی را به دست آنها برسانیم. همچنین 1200 بسته معیشتی بین رانندگانی که احساس می شد در مضیقه هستند توزیع شد.     

اصکیف، شکست پروژه تاکسیمتر را جبران کرد

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به مهمترین پروژه های سازمان ظرف دوسال اخیر، اضافه کرد: نوسازی ناوگان یکی از مهمترین پروژه های سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان است که به خوبی در حال انجام است، یکی دیگر از مهمترین پروژه های سازمان در حوزه پرداخت الکترونیکی پروژه اصکیف است؛ هم اکنون دو هزار و 500 اصکیف روی تاکسی های اصفهان نصب شده که باعث می شود مسافر دیگر لازم نباشد پول خرد پرداخت کند. با جمع شدن پول خرد ایمنی و بهره وری بالا می رود.  

منوچهری با اشاره به شکست طرح پروژه سامانه هوشمند تاکسیرانی (تاکسیمتر) در سال های گذشته، اظهار داشت: این طرح که اجرای آن از سال 90 آغاز شده بود در سال 94 به دلایل مختلف متوقف شد که از دلایل آن می توان به عدم فرهنگ سازی مناسب میان شهروندان و رانندگان، ‌عدم استقبال مردم و دلایل فنی اشاره کرد.  

وی با بیان اینکه برای جبران خسارت رانندگان ناشی از خرید این سامانه هوشمند اقداماتی انجام شد، تاکید کرد: با تصمیم شورای شهر و شهردار اصفهان قرار بر این شده این مشکل تا جایی که ممکن است برطرف شود که به همین منظور می توان به کمک های معیشتی در جهت جبران خسارت رانندگان مانند اهدای 7 هزار و 500 جفت حلقه لاستیک و تعداد 7 هزار و 500 روکش صندلی اشاره کرد. همچنین رانندگان از پرداخت هزینه کارت های شهری معاف شدند و این روندی بود که در جهت حوزه آسیب از نصب این سامانه ها صورت گرفت.

منوچهری با اشاره به کاهش تعداد مسافر از 4 نفر به 3 نفر به دلیل شیوع بیماری کرونا ادامه داد: اخیرا طرحی به شورای شهر پیشنهاد شده که 40 درصد پرداخت کرایه برعهده راننده و 60 درصد نیز بر سه نفر دیگر تقسیم شود که این موضوع باعث شد در این حوزه مشکل خاصی پیش نیاید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز