خبرگزاری کار ایران

از سوی دبیرخانه جشنواره؛

ترکیب داواران جشنواره سی و دوم تئاتر آذربایجان شرقی مشخص شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۶۰۶

دبیرخانه‌ سی و دومین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی اسامی داوران جشنواره تئاتر استانی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، دبیرخانه سی و دومین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی، اسامی داوران جشنواره تئاتر استانی را اعلام کرد.

بر این اساس، سیروس همتی، عبدالحسین لاله و مینا اکبری ترکیب هیات داوران سی و دومین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی را تشکیل خواهند داد.

سیروس همتی (زاده ۱۳ مرداد ۱۳۵۱تهران)بازیگر، کارگردان، نمایش‌نامه‌نویس و طراح صحنه بوده و تحصیلات او کارشناسی ریاضی از دانشگاه تربیت معلم و اکنون هم به عنوان معلم ریاضی مشغول به کار است.

تخصص او طراحی صحنه، نویسندگی، کارگردانی و بازیگری است و بازی او در فیلم سینمایی مارمولک به کارگردانی, کمال تبریزی و سریال مناسبتی ماه رمضان خداحافظ بچه به کارگردانی منوچهر هادی او را بیش از پیش , مورد توجه و علاقه هنردوستان قرارگرفت.

عبدالحسین لاله متولد ۱۳۴۱ در تبریز است و مدرک دکترای تخصصی رادیو، تلویزیون و سینما، و دکتری تخصصی دراماتورژی از دانشگاه آنکارای ترکیه دارد. او تدریس در دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر، دانشگاه آزاد اسلامی (تهران‌مرکز)، دانشکده صدا و سیما، دانشکده ‌خبر، دانشگاه هنر تبریز و دانشکده نبی‌اکرم تبریز را در کارنامه خود دارد.

او همچنین دارای تالیفات، ترجمه‌ها و مقالات علمی بسیاری است که از این میان می‌توان به کتاب‌های تبیین جایگاه داستان در ادبیات نمایشی، دلایل موفقیت سینمای ایران در جهان، تخیل در عصر سینمای دیجیتال، ترجمه یادداشت‌هایی در مورد سینمای ترکیه نوشته نیلگون آبیسل، و مقالاتی چون "ب‍ام‍داد خ‍م‍ار، م‍ح‍ک‍م‍ه‌ اش‍راف‍ی‍ت"، "نقد بومی و بایسته‌های فرهنگی"، "سینمای ملی، مولفه‌های متناقض" و... اشاره کرد.

از فعالیت‌های هنری لاله، نویسندگی و کارگردانی آثار تلویزیونی و نمایشی است که از آن جمله می‌توان به اپرت حیدربابا سلام، رکورددار تئاتر ایران اشاره کرد که در سه دهه حضورش، 9 سال به روی صحنه رفته است.

مینااکبری ناصر با 27 سال سابقه هنری و تئاتری و دارای تحصیلات آکادمیک تئاتر است. وی همچنین عضو شورای نظارت وارزشیابی تئاتر آذربایجان شرقی بوده و عضو دکترین تئاتر مقاومت کشور می‌باشد. از افتخارات وی می‌توان به کسب مقام های بازیگری وکارگردانی درسطح استان وکشور اشاره کرد.

گفتنی است سی و دومین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی به دبیری احمد رجب پور بصورت مجازی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز