خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین مطرح کرد:

اجرای سیاست‌های تشویقی فرزندآوری برای زوج‌های بی رغبت به فرزند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۵۴۸

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: سیاست‌های تشویقی فرزندآوری باید هدفمندتر شده و به سمت خانواده هایی که رغبتی برای داشتن فرزند ندارند نیز سوق پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مریم بیدخام در نشست شورای راهبردی جمعیت استان قزوین که به مناسبت سوم دی ماه روز ملی ثبت احوال برگزار شد، اظهار کرد: سیاست‌های تشویقی در زمینه فرزندآوری بیشتر متوجه خانواده های آسیب پذیر پیش می رود که وضعیت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی ناپایداری داشته و خود دارای چندین فرزند هستند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری افزود: در بازدیدهای مناطق حاشیه نشین مشاهده می کنیم خانواده ای که از لحاظ اقتصادی مشکل دارند و مستاجر هستند و پدر خانواده به اعتیاد گرفتار است دارای چندین فرزند هستند اما خیلی از خانواده ها و زوجین با تحصیلات بالا و شرایط مادی مناسب تمایلی برای فرزندآوری ندارند.

بیدخام ادامه داد: باید خانواده هایی ترغیب به فرزندآوری شوند که بتوانند در شرایط مناسب فرزندانی تربیت کنند که برای آینده جامعه بیشتر مفید واقع شوند.

وی در مورد علل طلاق در استان قزوین نیز گفت: در حال حاضر با راه اندازی سامانه تصمیم علل ، سن و مکان طلاق در استان کاملا مشخص شده و نیاز به پژوهش و بررسی های موازی در این خصوص نداریم.

این مسئول با اشاره به تاثیر طلاق در کاهش فرزندآوری و نرخ موالید در جامعه، گفت: باید راهکارهای پیشگیری از طلاق بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز