خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه خبر داد:

راه اندازی ۳۴ اقامتگاه جدید بومگردی در استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۵۳۴

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از راه اندازی ۳۴ اقامتگاه جدید بومگردی طی سالجاری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، صابر معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۳۰ اقامتگاه دیگر نیز در مرحله اخذ مجوز و صدور پروانه قرار دارند، افزود: با توجه به وجود اقلیم‌های متنوع در استان، بیش از ۲۰۰ روستا دارای شرایط بومگردی هستند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ایجاد  اقامتگاه‌های بومگردی در استان به سال ۹۶ بر می‌گردد گفت: مشوق‌های سرمایه گذاری یکی از عوامل تشویق روستاییان به ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی است.

وی گفت: برای ایجاد این اقامتگاه‌ها تسهیلاتی با سود کم بهره ۶ تا ۸ درصد و با مهلت یکساله پرداخت می‌شود.

صابر گفت: سال گذشته، برپایی نمایشگاه و برگزاری جشنواره‌های مختلف به معرفی این اقامتگاه‌های کمک کرد، اما امسال به دلیل شیوع کرونا در این زمینه اقدام خاصی صورت نگرفت.

اقامتگاه‌های بومگردی همان خانه‌های روستایی هستند که با معماری منحصر به فرد خود،  مقصد گردشگرانی می‌شوند که برای دیدن جاذبه‌های روستایی به آنجا سفر می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز