خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان:

طرح جانمایی شهر جدید مکران در شورای عالی شهرسازی کشور بررسی شد/ تصویب تدقیق محدوده شهر بندرعباس

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۳۱۶

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: طرح جانمایی شهر جدید مکران در شهرستان جاسک استان هرمزگان و همچنین تدقیق محدوده شهر بندرعباس، در هفتمین جلسه شورای‌ عالی شهرسازی و معماری کشور به ریاست وزیر راه و شهرسازی، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، رضا مدرس در هفتمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور که به صورت ویدئو کنفرانس به ریاست وزیر راه و شهرسازی با دو دستور کار جانمایی شهر جدید مکران و تدقیق محدوده شهر بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: جانمایی شهر جدید مکران در شهرستان جاسک، بر مبنای ۳۵۰۰ هکتار است و در افق سال  ۱۴۲۰ جمعیت پذیری ۲۰۰ هزار نفر در این شهر جدید پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: طرح شهر جدید مکران بخشی از توسعه منطقه مکران خواهد بود، که بخشی از آن در استان هرمزگان و بخشی از آن در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان افزود: تمامی استعلامات شهر جدید مکران از جمله استعلام در حوزه های پدافندی، نظامی و حوزه محیط زیست که مهمترین دغدغه بود، انجام شده است و تمامی کاربری ها با شهر جدید همخوانی دارد.

مدرس تاکید کرد: تمامی موضوعاتی که مربوط به ساختار شهر جدید است در این طرح شهر مکران دیده شده و مهمترین مولفه موضوع مکران و شهر جدید، انطباق این شهر با آمایش سرزمین است.

وی گفت: توسعه منطقه مکران بر اساس دیدگاه و رهنمودهای مقام معظم رهبری و پیگیری هایی که در دولت تدبیر و امید انجام شده است، یک طرح ملی محسوب می‌شود.

شایان ذکر است؛ در این جلسه با رای اعضای شورای عالی شهرسازی و معماری، تدقیق محدوده شهر بندرعباس به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز