خبرگزاری کار ایران

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اعلام کرد:

ابلاغ ایجاد بخش شمیل در شهرستان بندرعباس توسط وزیر کشور / الحاق 13 روستا به بخش توکهور و هشتبندی شهرستان میناب

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۳۰۵

استاندار هرمزگان گفت: وزیر کشور در ابلاغیه ای با انعکاس مصوبه هیأت وزیران، ایجاد بخش شمیل در شهرستان بندرعباس و سایر تغییرات در واحدهای تقسیماتی شهرستان‌های بندرعباس، رودان و میناب را به طور رسمی ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فریدون همتی عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط استانداری هرمزگان از طریق وزارت کشور و تصویب هیأت دولت، دهستان شمیل در شهرستان بندرعباس به بخش ارتقاء یافت.

وی ادامه داد: در این راستا دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور در ابلاغیه ای، با انعکاس مصوبه هیأت وزیران، مبنی بر ایجاد بخش شمیل در تابعیت شهرستان بندرعباس دستور داد، با توجه به قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری و آئین نامه اجرائی آن اقدام لازم در این زمینه صورت گیرد.

استاندار هرمزگان افزود: بخش شمیل از ترکیب دهستان شمیل و حسن لنگی ایجاد شده و مرکز این بخش، روستای شمیل تعیین شده است.

همتی گفت: بر اساس دیگر تغییرات انجام شده در واحدهای تقسیماتی شهرستان بندرعباس، دهستان جلابی در بخش تخت و دهستان حسن لنگی در بخش شمیل ایجاد شده است.

همتی با اشاره به تغییرات در واحدهای تقسیماتی شهرستان رودان، اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیأت وزیران، دهستان برنطین از بخش بیکاه منتزع و به بخش مرکزی شهرستان رودان ملحق شد.

وی افزود: همچنین سه روستای نزک، وزیری و کهنشوئیه از دهستان برنطین منتزع و به دهستان بیکاه در بخش بیکاه ملحق شدند و روستای کهنشوئیه به عنوان مرکز این دهستان تعیین شد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: دهستان اسلام آباد به عنوان تابع بخش بیکاه از ترکیب روستاهای اسلام آباد، سرکهنان، زردگردیال، سورکی، مازغ و زنگیان به مرکزیت روستای اسلام آباد ایجاد شد.

همتی با اشاره به برخی تغییرات در واحدهای تقسیماتی در شهرستان میناب، عنوان کرد: روستاهای جعفرآباد، سرنی، سراتک، پابنان، هلائون، برنزکی، قلمان عبدالله، گچک دادعلی، قلمان مشهدی چراغ، قلات رستم، باغک، تهتان و هنیرک از دهستان کریان بخش مرکزی شهرستان میناب منتزع و به دهستان توکهور بخش توکهور - هشتبندی ملحق می شوند.

استاندار هرمزگان با قدردانی از همراهی نمایندگان پیشین و کنونی مردم شریف مرکز و شرق هرمزگان و شوراهای اسلامی مناطق یادشده، تصریح کرد: تغییرات تقسیماتی در این مناطق جزو انتظارات و درخواست‌های مکرر مردم، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی بود که خوشبختانه با پیگیری انجام شده، آرزوی دیرینه مردم این مناطق به منظور دسترسی به خدمات مطلوب تر محقق شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز