خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی استان مرکزی خبر داد:

۷۶۰ فعال اقتصادی استان کارت بازرگانی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۰۹۵

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه ۷۶۰ فعال اقتصادی استان مرکزی کارت بازرگانی دارند، گفت: ۵۶۶ فقره از کارت‌های بازرگانی فعالان اقتصادی استان مرکزی در داخل استان و ۱۹۴ فقره دیگر نیز در تهران صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر بیگی افزود: ۶۷ کارت بازرگانی از مجموع ۱۹۴ فقره کارت صنعتگران استان‌مرکزی در خارج از استان مربوط به شرکت‌های بزرگی همچون پتروشیمی شازند، آلومرول اراک و آبسال و بوتان‌ ساوه  است که این واحدهای تولیدی دارای گردش مالی چشمگیری هستند و تمامی این امتیازات از مکان محل فعالیت سلب و در محل صدور کارت بازرگانی هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: قانون صدور کارت‌های بازرگانی دارای نواقصی است، چرا که در این فرآیند مهم باید اقامتگاه و محل واقعی فعالیت اقتصادی و ثبت شرکت متقاضیان ملاک عمل قرار گیرد در صورتی که در قانون هیچ اشاره‌ای به این مهم نشده است. رایزنی‌هایی نیز با اتاق بازرگانی ایران در خصوص ارسال لایحه‌ای مبنی بر اصلاح قانون صدور کارت‌های بازرگانی به مجلس شورای اسلامی انجام شده که امید است خانه ملت نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی با تدکید بر اینکه جلوگیری از صدور کارت‌های بازرگانی فعالان اقتصادی استان مرکزی در خارج از استان از برنامه‌های اولویت‌دار این اتاق است، اظهار داشت: در شرایطی که فعالان اقتصادی از زیرساختها و خدماتی همچون آب، برق، گاز، تلفن این استان استفاده می‌کنند و محیط زیست این استان را به مخاطره می‌اندازند، نباید کارت‌های بازرگانی این قشر که سرمایه اقتصادی به دنبال دارد، در خارج از استان صادر شود.

بیگی تصریح کرد: دارندگان کارت‌های بازرگانی از برنامه‌ها و کلاس‌های آموزشی در زمینه آشنایی با تازه‌ترین راه های صادرات، واردات و بازرگانی خارجی برخوردار می‌شوند. همچنین پیگیری مصوبات، طرح و بررسی موضوعات، بررسی و پایش مشکلات و موانع تولید، افزایش تعامل هر چه بیشتر بخش خصوصی با نهادهای دولتی، بهبود شناسایی چالش‌های فضای کسب و کار و اطلاع رسانی خدمات شورای گفتگو از دیگر برنامه‌های این اتاق در سال جاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز