خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی مشکان خبر داد:

اجرای چهار حکم تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۰۸۷

رئیس جهاد کشاورزی مشکان در خراسان رضوی اجرای حکم تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در عرصه های کشاورزی این شهر با حضور مقام قضایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سبزوار، سیدمهدی حسینی رئیس جهاد کشاورزی مشکان در این خصوص گفت: به منظور اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها و با اخذ دستور مقام قضایی در محدوده شهر مشکان شهرستان خوشاب تعداد چهار حکم تخریب ساخت و سازغیر مجاز در عرصه های کشاورزی انجام شد.

وی اظهار کرد: این ساخت سازها قبل از ابلاغ رسمی شهر شدن روستای مشکان انجام گرفت و در حین کار اخطار عدم ساخت و ساز به مالکان داده شد و در شهریور ماه اخطار کتبی توسط مرکز و امور اراضی به مالکان ابلاغ شد تا ظرف مدت ده روز تعیین تکلیف کنند که پس از گذشت چند ماه از ابلاغ به مالکان و عدم تعیین تکلیف این ملک ها، بالاخره با حکم دادستانی نسبت به تخریب انها اقدام شد.

حسینی بابیان اینکه همه مسئولان در صدد جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی هستند از مردم خواست تا ساخت و سازهای غیرمجاز را به سامانه ۱۳۱ گزارش دهند. 

رئیس مرکز جهاد کشاورزی مشکان ادامه داد: بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ ها بدون اخذ مجوز ازسازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع و قمع بناهای ساخته شده، طبق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی گفت: خودروهای گشت زنی جهاد کشاورزی با بررسی مستمر و حضور فعال در عرصه های کشاورزی و نیز گزارش های دریافتی توسط سامانه ۱۳۱ ، مزارع و باغ ها را رصد کرده و با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و اقدام به تغییرکاربری و تخریب برخورد خواهد کرد. 

حسینی از عموم مردم به ویژه روستاییان و کشاورزان خواست، اگر قصد ساخت بنا یا دیوارکشی اراضی زارعی و باغی خود را دارند، به طور حتم قبل از هرگونه اقدامی، با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ، مشاوره و برای دریافت مجوز اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز