خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار به ایلنا خبر داد:

نصب بزرگترین دکل کشور در پروژه تقاطع آزادگان مشهد/ تاخیر در پروژه‌های عمرانی را صادقانه اعلام کردیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۰۵۸

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: برخی از پروژه های شهری به علت تحریم و نرسیدن به موقع دستگاه‌ها به تاخیر خورده است اما در اعلام تاخیرها با مردم صادق بوده‌ایم و از آنها عذرخواهی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، خلیل‌الله کاظمی، معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در نشست خبری در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا درباره نهضت پیاده‌رو سازی و مشکلات اقدامات عمرانی برای مردم گفت: کل پیاده‌روهای مشهد ۶.۵ میلیون متر است، پیاده‌روهای میدان شهدا به سمت حرم را در شان زائران درست می‌کنیم و فضاهای مناسب توانیابان را در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: همه حفاری‌ها و ساخت و سازها در پیاده‌رو ها مربوط به شهرداری نیست برخی مواقع لوله آب و یا گاز نیاز به تعمیر دارد اما به نام شهرداری تمام می‌شود.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: اما برخی دیگر از مواقع ناچاریم که بعضی از خیابان ها را برای انجام پروژه ببندیم، مثلا برای استحکام بتن، ۴۸ ساعت زمان نیاز است تا زیر بار ترافیکی برود.

کاظمی افزود: کدام مجموعه شهری برای پروژه‌هایش روزشمار روشن می کند؟ این اقدام کار سختی است. مثلا معارضات پروژه آزادی به سختی خودِ پروژه بود ، در پروژه چهارسطحی آزادگان نیز بزرگترین دکل کشور با ۵۲ متر طول را نصب کردیم که مشکلات خاص خود را داشت.

وی گفت: برخی از پروژه ها هم به علت تحریم و نرسیدن به موقع دستگاه‌ها به تاخیر خورده است اما در اعلام تاخیرها با مردم صادق بوده‌ایم و از آنها عذرخواهی کرده‌ایم.

معاون شهردار مشهد اظهار کرد: در برخی از پروژه ها همکاران من ۳ شیفت کار می کنند تا کمترین مزاحمت برای شهروندان را داشته باشیم.

کاظمی افزود: ما پیش از این در مشهد تنها رینگ ۱۰۰متری یا شهید کلانتری را برای کاهش ترافیک شهر داشتیم، برای رفع این مشکل ۴تقاطع شامل دوربرگردان و زیر گذر طی سال گذشته به بهره‌برداری رسیده پنج مورد در حال ساخت است.

وی ادامه داد: در هسته مرکزی تقاطع های زیادی بررسی شد اما در بازنگری که توسط دانشگاه شریف انجام شد این موارد رد شد چون بار ترافیکی حل نمیشد منتقل میشد.

معاون شهردار مشهد افزود: در سال ۹۷، اولویت را بر اصلاحات هندسی سطح شهر گذاشتیم. ۶۰ نقطه شهر مثل سه راه خیام، بولوار شهید منتظری، بولوار کلانتری و نرسیده به میدان جهاد اصلاحات هندسی انجام شد که ترافیک را در بسیاری از نقاط کاهش داد.

وی تصریح کرد: همزمان با عمران، پیاده محوری و مسیر دوچرخه را در دستور کار قرار دادیم. خطوط دوچرخه اگر ۵۰ کیلومتر دیگر اضافه شود به هدف می‌رسیم.

کاظمی در خصوص آبگرفتگی معابر مشهد نیز گفت: ۲۹۳ نقطه آبگرفتگی در سطح شهر داشتیم که تا امروز ۲۱۳ نقطه حل شده است. حل مشکل آبگرفتگی در برخی خیابان ها مثل کوهسنگی و کلاهدوز غیرقابل باور بود. برای حل مابقی باید ابتدا تملک شود.

حمل‌ونقل پاک در اولویت مدیریت شهری است

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در خصوص اقدامات جدید در حوزه حمل‌ونقل عمومی گفت: حمل‌ونقل برقی جزو اولویت‌های ماست. دولت مصوبه‌ای برای خرید اتوبوس‌های برقی داشت که ۱۴۲ هزار دلار به شهرداری‌ها اعتبار بدهد، اما به دلیل تحریم‌ها و عدم مبادله کالا، قیمت اتوبوس‌های برقی از چهار میلیارد به هشت میلیارد تومان افزایش یافت. شورا خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس را تصویب کرد، با مپنا قرارداد بستیم. 

وی ادامه داد: برای برقی سازی خط ۳ قطارشهری یا بومی سازی اتوبوس های برقی هم با مپنا قرارداد بستیم که تا پایان بهار سال آینده به ما تحویل دهد، برقی کردن تاکسی‌ها هم در دست اقدام است. شارژ برقی دستگاه‌ها را نیز مپنا نصب کرده اما هنوز افتتاح نشده است.

کاظمی ادامه داد: بالغ بر۵۰۰ هزار موتورسیکلت در شهر داریم، با تایید شورای شهر برای تبدیل موتورها به موتور برقی، وام ۴ درصد می‌دهیم که در این خصوص با بانک‌ها در حال مذاکره‌ایم.

وی گفت: دولت تنها ۵۰۰ میلیون تومان اوراق برای خط ۳ مترو داد. برای همین ۵.۲ کیلومتر مهم را انتخاب کردیم که از میدان شهدا به ترمینال است.

وی در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نیز گفت: به تازگی ۱۷۰ مینی‌بوس و ۳۰ اتوبوس رونمایی شد و قرارداد ۲۰۰ دستگاه دیگر را نیز بستیم.

عاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: در خصوص دوچرخه‌های همگانی خیلی سخت بود که پروژه‌ای که سال ۸۹ شروع شده بود را جمع کنیم اما امروز هیچ ایستگاهی از ایستگاه‌های قبلی دوچرخه در شهر نیست. اکنون ایستگاه‌های جدید نصب شده است. 

کاظمی در خصوص تعطیلی آخر هفته در کلانشهر مشهد، با بیان اینکه شهرداری تصمیم گیرنده این تعطیلی نیست و نهادهای ذی ربط در این خصوص تصمیم خواهند گرفت؛ گفت: ما نظر خود را درباره این تعطیلی ارائه داده ایم و معتقدیم اگر پنجشنبه ها تعطیل شود به کاهش آلودگی هوا کمک زیادی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز