خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار :

سهم خراسان رضوی از تولید زعفران ۷۵ درصد است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۰۴۸

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: براساس مطالعات انجام گرفته، سهم ایران از تولید زعفران جهان ۹۲.۵ درصد، سهم خراسان رضوی از تولید این محصول در ایران حدود ۷۵ درصد و سهم این استان از صادرات زعفران ۹۰ درصد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی رسولیان با اشاره به نشست روز گذشته معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با مدیران وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی، سازمان توسعه تجارت ایران، شورای ملی زعفران، سازمان استاندارد، گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تهران افزود: در این نشست آخرین وضعیت اقتصاد زعفران در ایران تشریح شد.

او ادامه داد: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی به نمایندگی از سایر استانها در این نشست آخرین وضعیت اقتصاد زعفران در ایران را تشریح و مشکلات این رسته تولیدی و پیشنهاداتی برای توسعه تولید، فرآوری و صادرات زعفران ارائه کرد.

رسولیان گفت: براساس مطالعات انجام گرفته، سهم ایران از تولید زعفران جهان ۹۲.۵ درصد، سهم خراسان رضوی از تولید این محصول در ایران حدود ۷۵ درصد و سهم این استان از صادرات زعفران ۹۰ درصد است.

او افزود: بطور میانگین سالانه حدود ۱۵ درصد به سطح زیرکشت و تولید زعفران در کشور افزوده می‌شود که خراسان رضوی با سهم ۷۴.۷۶ درصدی بیشترین سهم تولید زعفران را بین استانهای دیگر کشور دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ارزش صادرات زعفران ایران نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار است در حالی که ارزش جهانی تجارت زعفران به چهار میلیارد دلار می‌رسد.

او گفت: سالانه به طور میانگین ۳۵ درصد زعفران کشور و خراسان رضوی به امارات متحده عربی و اسپانیا صادر می‌شود که در سال گذشته براساس آمار گمرک ایران ۲۷۹ تن زعفران به ارزش ۲۹۶ میلیون دلار از کشور صادر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز