خبرگزاری کار ایران

استاندار ایلام مطرح کرد:

افتتاح فاز دوم پتروشیمی ایلام نویدبخش توسعه صنعتی استان است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۹۷۶

استاندار ایلام از افتتاح فاز دوم پتروشیمی ایلام با حضور رئیس جمهوری در روز پنجشنبه ۴ دیماه و به صورت ویدئوکنفرانس خبر داد.

به گزارش ایلنا، قاسم سلیمانی‌دشتکی افتتاح فاز دوم پتروشیمی ایلام را گام بلند دولت تدبیر و امید در راستای صنعتی شدن ایلام عنوان و اظهار کرد: با راه‌اندازی واحد الفین ۷۵۰ هزار تن محصول شامل اتیلن، پروپیلن، بنزین‌ پیرولیز و سوخت مایع در سال تولید می‌شود.

وی افزود: این یک خبر خوشحال کننده و امید بخش برای استان است چرا که این واحد مهمترین بخش فرآیندی و ورودی اصلی خوراک مجتمع به شمار می‌آید و نویدبخش تولید پایدار، ایجاد اشتغال، رونق و توسعه صنعتی در استان خواهد شد.

استاندار ایلام افتتاح فاز دوم پتروشیمی ایلام را در توسعه این صنعت مهم و حائز اهمیت دانست و گفت: با افتتاح الفین علاوه بر ایجاد اشتغالزایی نیاز مجتمع پتروشیمی ایلام به خوراک خط لوله غرب مرتفع و فلر پالایشگاه گاز ایلام قطع می‌شود.

وی نقش صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در توسعه استان را مهم و حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: انتظار است با افتتاح واحد مهم الفین مسئولان در زمینه ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی نیز توجه و تمرکز بیشتری داشته باشند.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به در دست اقدام بودن کار ۲ شهرک تخصصی پایین دستی در استان، گفت: شهرک تخصصی صنایع پایین دستی p.p ایلام با مشارکت بخش خصوصی و شهرک صنعتی صنایع پایین دستی پتروشیمی در دهلران با حمایت دولت به زودی به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز