خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان:

۲۱۳ مشاور در قزوین آموزش های تربیتی ارائه می دهند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۹۷۲

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ۲۱۳ مشاور به دانش آموزان استان قزوین در طرح همدل خدمات ،آموزش‌های تربیتی و روانشناختی ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت الاسلام علی انصاری اظهار کرد: در این طرح ویژه مقطع اول متوسطه، ارایه خدمات مشاوره‌ای مطلوب، بررسی شرایط تحصیلی و روانشناختی دانش آموزان استان در دستور کار قرار دارد.

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید خدمات مشاوره‌ای‌ و تربیتی در کلیه سطوح تحصیلی برای افزایش سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان ارائه شود.

انصاری اضافه کرد: طرح همدل با هدف شناخت سریع و به موقع نیازها، بررسی مشکلات و مسائل مرتبط با دانش آموزان و اولیا و تسهیل گری در ارائه خدمات تخصصی مورد نیاز دانش آموزان و مشارکت دهی والدین در فعالیت‌های پرورشی و روانشناختی دانش آموزان از طریق ارتباط تلفنی مستمر مشاوران با اولیا اجرا می‌شود.

او تصریح کرد: در این طرح مشاوران در فضایی اعتماد ساز با راهکارهای روانشناسی و تربیتی مشکلات خانواده‌ها و دانش آموزان را کاهش می‌دهند.

این مسئول افزود: با توجه به تعطیلی مدارس و شرایط کرونایی نیاز دانش آموزان به دریافت خدمات مشاوره تحصیلی، تربیتی و ضرورت پاسخ گویی به این نیاز بیش از پیش احساس می‌شود.

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: هم اکنون ارائه خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی توسط مشاوران مدارس استان در فضای مجازی در حال انجام بوده  و طرح همدل برای اولین بار در مدارس برای ارتباط بیشتر بین والدین و دانش آموزان در حال اجرا است.

او تاکید کرد: استمرار فعالیت‌های تربیتی و برنامه‌های پرورشی، فرهنگی و مشاوره‌ای از طریق شبکه شاد و فضای مجازی در دستورکار مربیان تربیتی،معاونین پرورشی و مشاوران مدارس استان قرار دارد.

 انصاری اظهار کرد: در حال حاضر دوسوم معلمان مشاور در مدارس متوسط اول دخترانه و یک سوم در مدارس متوسطه پسرانه مشغول فعالیت هستند و در زمینه هدایت تحصیلی دانش آموزان، کمک به شناخت استعدادها و رغبت‌های دانش آموزان، تامین بهداشت روان و آموزش مهارت‌های زندگی خدمت می کنند.

استان قزوین دارای ۲۳۵ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز