خبرگزاری کار ایران

در ۹ ماهه امسال رقم خورد؛

جریمه ۱۱۱۳ میلیاردی متخلفان اقتصادی در همدان

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۹۴۰

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از جریمه ۱۱۱۳ میلیارد ریالی در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۲ هزار و ۶۱۷ پرونده به تعزیرات حکومتی وارد شده که بیش از ۱۱۱۳ میلیارد ریال جریمه در پی داشته است.

به‌گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی تعزیرات حکومتی استان همدان، داریوش جودکی افزود: این پرونده‌ها در سه حوزه کالا و خدمات، بهداشت، دارو و درمان و قاچاق کالا و ارز هستند که بیشترین پرونده در حوزه کالا و خدمات تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: در راستای کمک به ثبات اقتصادی و جلوگیری از سودجویی زیاده خواهان و با توجه به وظیفه ذاتی تعزیرات حکومتی مبنی بر رسیدگی و صدور احکام متقن، در ۹ ماهه امسال ۱۲ هزار و ۶۱۷ فقره پرونده به تعزیرات حکومتی وارد شده که ۱۰ هزار و ۵۲۴ فقره در بخش کالا و خدمات، ۷۲۴ فقره در بخش قاچاق کالا و ارز و ۱۳۶۷ فقره در بخش بهداشت، دارو و درمان بوده است.

جودکی با بیان اینکه بیش از ۹۹ درصد پرونده‌های کالا و خدمات رسیدگی شده است، خاطرنشان کرد: ۹۴ درصد پرونده‌های قاچاق کالا و ارز و ۱۰۰ درصد از پرونده‌های بهداشت، دارو و درمان رسیدگی و متخلفان در مجموع به پرداخت مبلغ ۱۱۱۳ میلیارد و ۵۹۱ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۹۰۴ ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شده‌اند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه از این محکومیت بیش از ۲۳۳ میلیارد ریال وصول و به خزانه دولت واریز شده است، افزود: میانگین زمان رسیدگی در پرونده های کالا و خدمات ۱۰ روز، در پرونده‌های قاچاق ۲۷ روز و در پرونده‌های بهداشتی هشت روز کاری بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه طرح شب یلدا با همکاری سازمان صمت و اتاق اصناف اجرا شد، یادآور شد: از ۲۲ آذر تا یکم دی ماه ۱۷ اکیپ فعال ۱۲۴ واحد صنفی را بازرسی کردند که ۳۹ فقره پرونده با موضوعات عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و ... تشکیل و رسیدگی شد.

وی با بیان اینکه تعزیرات حکومتی استان همدان آمادگی کامل برای  رسیدگی سریع و اجرای قاطع آراء صادره در زمینه تخلفات اعلامی به این اداره را دارد، گفت: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را از طریق تلفن ۳۲۵۲۳۴۴۲ اداره کل، تلفن گویای ۱۲۴ و سامانه www.۱۲۴.ir سازمان صنعت، معدن و تجارت، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ و تارنمای t۱۳۵.ir اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز