خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی خبر داد:

باران و سرما در راه بوشهر / شناورهای کوچک و سبک تردد نکنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۷۵۷

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر از احتمال بارش باران در آخر این هفته خبر داد.

پیام مساعدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در بوشهر اظهار داشت: از اواخر وقت روز چهارشنبه 3 دی ماه سامانه بارشی جدیدی به استان وارد می‌شود که باعث افزایش ناپایداری‌های جوی و دریایی می‌شود و این شرایط تا اوایل روز جمعه 5 دی ماه ادامه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر افزود : در این مدت شاهد بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق با احتمال وقوع تگرگ و صاعقه و وزش باد شدید و گاهی تندباد‌های لحظه‌ای خواهیم بود.

مساعدی عنوان کرد: با مواج شدن دریا به علت وزش باد شدید، ارتفاع موج در فراساحل و مناطق مرکزی خلیج فارس گاهی تا ۳ متر پیش بینی می‌شود.

وی  اضافه کرد: توصیه می‌شود در این مدت دریانوردان تمهیدات و آمادگی لازم را در مواجهه با خطرهای احتمالی داشته باشند و شناورهای کوچک و سبک تا حد امکان از ترددهای دریایی اجتناب کنند.

مساعدی نسبت‌ به بارش شدید باران، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی مناطق به‌ویژه در روز پنجشنبه و خسارت به محصولات کشاورزی و همچنین وزش باد شدید و در پی آن افزایش ارتفاع موج دریا و احتمال شکستن درختان هشدار داده می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر ابراز داشت : از روز جمعه روند کاهش دما در استان آغاز خواهد شد که تا پایان روز یک‌شنبه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود دمای هوا در این مدت به طور میانگین ۵ تا۱۰ درجه کاهش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز