خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه لنج داران استان خبر داد ؛

بیکاری مالکان و کارکنان شناور‌های بوشهر در پی تصمیمات مسئولان/لنج داران: درخواست افزایش مجوز تردد داریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۷۵۴

با ابلاغ مصوبه دولت در خصوص ممنوعیت سفر لنج‌های سنتی زیر ۵۰۰ تُن و شرایط حساس اقتصادی که تنها راه معاش ملوانان ، لنج داران ، بازاریان و ۹۰درصد اقشار مردم ساحل نشین است،رئیس اتحادیه لنج داران استان بوشهر از نامه نگاری با مسئولان استانی و کشوری و رفتن به پایتخت برای برگزاری جلسات پیگیری این موضوع خبر داد .

سیدعلی موسوی گمارانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در بوشهر افزود : همواره مردم بنادر را با توجه به موقعیت وکارهای مرتبط به دریا شناخته اند اما هربار تصمیماتی برای سرنوشت این قشر  اتخاذ شده  که گاهی خنده را بر لب وگاهی اشک را از دیدگانشان جاری کرده است.

موسوی اضافه کرد :در سال جاری مالکان شناورهای مشمول به فعالیت در استان بوشهر حداکثر دو سفر دریایی باید انجام دهند  و مدت سه تا چهارماه است که شناور ها و کارکنان آنها بیکار و سرگردان مانده و هیچ منبع تامین معیشتی ندارند . این بیکاری و سرگردانی بصورت زنجیره ای بیشتر گروه های فعال مردم بنادر استان بوشهر را فرا گرفته و متاسفانه تا کنون در این خصوص اقدامی انجام نشده است .

وی افزود: لنجداران و ملوانان که دو حلقه اولیه این اشتغال هستند پس از گذشت چندین ماه همچنان بیکار مانده و عوارض جانبی این وضعیت زندگی مردم را به مخاطره خواهد انداخت ، در حالی که در سال های گذشته حداقل شش نوبت شامل لنجداران و ملوانان می شد و هزینه زندگی و بار مشکلات به مراتب کمتر از سال جاری بود و متاسفانه ادامه شیوع کرونا و تعطیلی بسیاری از مشاغل و درآمد های مقطعی هم مزید بر علت شده و شرایط سختی را بر مردم محروم تحمیل کرده است که شامل بازاریان ، کارگران و همه گروه های شغلی این بنادر شده است و اگر دیدگاه مسئولان مربوط این باشد که جمعیتی بزرگ در بنادر و سواحل خلیج فارس حق ابتدائی ترین امکانات و شرایط زندگی را دارند ، بنابراین این بی توجهی نسبت به فعالیت و اشتغال آنان مسئولیت اجتماعی دارد که بر هیچ وجدان آگاهی پوشیده نیست .

رئیس اتحادیه لنج داران استان بوشهر در پایان گفت: اخیراً مکاتباتی را با دفتر مقام معظم رهبری ، نهاد ریاست جمهوری، رئیس محترم مجلس، وزیر محترم کشور ، ستاد مبارزه باقاچاق کالا و ... داشته و با تشریح شرایط فوق درخواست کرده ایم تا شناور هایی که تا کنون در سال جاری دو مرحله به سمت کشور امارات خروج کرده‌اند ، مجوز مرحله سوم نیز برای آنها صادر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز