خبرگزاری کار ایران

تولید سالانه بیش از 3 هزار و 500 تن گردو در خلخال

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۷۱۶

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال در استان اردبیل از تولید سالانه بیش از 3 هزار و 500 تن گردو در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد شاد خاطر عنوان کرد: در شهرستان خلخال باغات گردو به مساحت 2 هزار و 280 هکتار می باشد که از ارقام و ژنوتیپ های محلی و ارقام تجاری ( رقم چندلر و رقم فرنور )  در این باغات استفاده شده است.

او در خصوص اقدامات انجام گرفته در زمینه باغات گردوی  این شهرستان بیان کرد: تأمین و توزیع نهال اصلاح شده تجاری دیرگل جهت کاهش مخاطرات سرمازدگی بهاره (چندلر و فرنور) و همچنین انجام عملیات سرشاخه کاری ارقام محلی با ارقام تجاری ، 2 هزار اصله با ارقام چندلر و فرنوراز مهمترین فعالیت هایی است که توسط این مدیریت انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال میزان تولید سالانه گردو در این شهرستان را 3 هزار و 640 تن اعلام کرد و افزود: از مهمترین برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص گسترش سطح باغات گردو می توان به استفاده از ارقام تجاری جدید و سازگار برای منطقه، اصلاح باغات گردو با حذف و جایگزینی باغات با استفاده از ارقام دیرگل ده سالانه به مساحت 100 هکتار اشاره کرد.

شادخاطر ادامه داد: تشکیل کلاس های آموزشی و دعوت از اساتید مجرب داخلی و خارجی در جهت بهبود طرح های گردوکاری و تشکیل کارگاههای آموزشی در روستاها و آشنا کردن کشاورزی با تکنولوژیهای جدید و علوم جدید کشاورزی نیز از مهمترین برنامه ریزی های صورت گرفته  در راستای افزایش سطح باغات گردو در شهرستان بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز