خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت احوال اردبیل اعلام کرد ؛

کاهش 9/8 درصدی موالید در 8 ماهه سال‌جاری / افزایش قابل توجه مرگ و میر در استان نگران کننده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۷۰۷

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل از کاهش 9/8 درصدی موالید در استان خبر داد و گفت: متاسفانه آمار مرگ و میر در استان افزایش داشته که این امر ضرورت توجه بیشتر به رعایت پروتکل های بهداشتی را می رساند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهرام رسولی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در محل اداره کل ثبت احوال استان اردبیل برگزار شد عنوان کرد: سوم دی ماه مصادف است با روز ثبت احوال که در این روز 102 سال پیش اولین شناسنامه در ایران به نام فاطمه ایرانی(در تهران) صادر شد.

او افزود: ثبت احوال جهت ساماندهی امور اجتماعی و ارتباطات مردمی تاسیس شده و این نهاد یکی از اداراتی است که بیشترین نقش را در امورات روزمره مردم در جهت ارائه خدمات اسناد هویتی ایفا می کند.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل با بیان اینکه یک میلیون و 300 هزار سند هویتی در استان وجود دارد، تصریح کرد: همه اسناد هویتی به مدت 120 سال در ثبت احوال نگهداری می شوند و پس از سپری شدن این مدت طبق قانون اقدامات لازم انجام می شود.

رسولی با گلایه از کمبود امکانات و فضای مناسب جهت نگهداری از اسناد هویتی در استان اردبیل، اذعان کرد: با تلاش های انجام شده در جهت تامین محیط مناسب برای نگهداری اسناد هویتی استان، طی جلسات برگزار شده با استاندار اردبیل، مقرر شده که جهت نگهداری اسناد، محیط مناسبی در اختیار ثبت احوال استان قرار گیرد.

او در خصوص ارائه خدمات اینترنتی که در راستای تحقق دولت الکترونیک و همچنین کاهش مراجعات حضوری به اداره ثبت احوال انجام شده، بیان کرد: اموراتی همچون تغییر نشانی منزل، ثبت نام کارت شناسایی ملی، اعلان مفقودی کارت، درخواست صدور گواهی تجرد، تغییر نام و نام خانوادگی، امور مربوط به گواهی فوت و مسائلی از این قبیل با استفاده از سایت ثبت احوال قابل انجام و پیگیری است.

 مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل در رابطه با آمار جمعیتی استان نیز عنوان کرد: یک میلیون و 325 هزار و 269 نفر کل جمعیت استان است که این رقم 6/1 دهم جمعیت کل کشور را شامل می شود که از این تعداد 901 هزار و 182 نفر در شهرها و همچنین 424 هزار و 87 نفر نیز در روستاهای استان زندگی می کنند.

رسولی گفت: در 8 ماهه سال‌جاری 12 هزار و 53 نوزاد در سطح استان متولد شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 9/8 کاهش داشته ایم و همچنین 6 هزار و 310 فقره فوت طی مدت مذکور در سالجاری به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته 5/36 درصد افزایش وجود دارد که این مهم ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی را در برای مقابله با کرونا را از سوی مردم می طلبد.

او همچنین تاکید کرد: مردم در انتخاب اسم برای فرزندان خود حتما دقت لازم را داشته باشند و در این خصوص آینده نگری  داشته باشند که آیا این اسم از سوی فرزندشان مورد پسند واقع می شود یا خیر، چرا که طبق احادیث و روایات دینی و سفارش بزرگان، نامگذاری اسامی نیکو بر فرزندان از حقوق واجب فرزندان بر والدین است.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل در پاسخ به خبرنگار ایلنا مبنی دلیل تاخیر در صدور کارت های هوشمند ملی و همچنین وضعیت تولید کارت در داخل کشور عنوان کرد: در حال حاضر حدود 70 درصد کارت های هوشمند ملی در کشور تولید می شود که بالا بودن هزینه ها یکی از عواملی است که باعث شده این کارت ها به صورت 100 درصدی در کشور تولید نشود و این مسئله از دلایل تاخیر در صدور کارت است.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز