خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری کرمانشاه خبر داد ؛

افتتاح پارک بانوان کرمانشاه تا پایان امسال

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۶۶۷

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری گفت :با پیگیری های انجام شده ، پارک بانوان کرمانشاه تا پایان امسال افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، زهره رستمی در نشست خبری به تشریح اهداف و برنامه ها این حوزه پرداخت و اظهار داشت: خوشبختانه برنامه ها و اقدامات خوبی از سوی این دفتر برای بانوان استان در حال انجام است که با جدیت به دنبال اجرای این برنامه های تاثیرگذار هستیم.

او با اشاره به اجرای برنامه های مرتبط با عدالت جنسیتی تصریح کرد: این موضوع به معنای دسترسی زنان و مردان به همه امکانات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است به گونه ای که ظلمی به هیچ از افراد جامعه نشود.

رستمی ادامه داد: ما بر اساس قانون 101 و 102 برنامه ششم توسعه 179 شاخص را در استان شناسایی کردیم که این شاخص ها در 8 محور مانند آموزش، سلامت و تندرستی، حقوق و امنیت کار، اقتصاد، مشارکت سیاسی و فرهنگ و اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرند.

او  با بیان اینکه دفتر امور زنان و خانواده استانداری با جدیت به ارزیابی شاخص‌ها و فعالیت‌های حوزه زنان می‌پردازد، افزود: همچنین سند ارتقای وضعیت زنان مصوب شورای برنامه ریزی و توسعه استان را در دستور کار داریم و در همین راستا تمامی شاخص ها و فعالیت ها از سوی تمامی دستگاه های اجرایی در حوزه زنان رصد و بررسی می شوند.

رستمی در ادامه از اقدامات انجام شده برای احداث پارک بانوان در تمامی شهرستان ها و شهرهای استان خبر داد و گفت: خوشبختانه با دستور استاندار محترم و پیگیری های انجام شده زمینی به وسعت 7 هزار و 730 متر در کنار بیمارستان حضرت معصومه(س) برای احداث پارک بانوان در شهر کرمانشاه در نظر گرفته شده و این طرح که دارای مجتمع های رفاهی، تفریحی، ورزشی و ... برای زنان می باشد، هم اکنون بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال‌جاری افتتاح و به بهره برداری می رسد.

او بیان داشت: پارک بانوان در شهر کرمانشاه با امکاناتی همچون مسیر دوچرخه سواری، زمین ورزش، سالن نمایش فیلم، فضای گفتمان و همچنین غرفه های عرضه محصولات بانوان ساخته خواهد شد.

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری همچنین از افتتاح پارک بانوان در شهر سنقر تا دهه فجر امسال خبر داد و گفت: برای دیگر شهرها هم احداث پارک بانوان را در دستور کار داریم و پیگیری های لازم توسط این دفتر برای احداث پارک با شهرداری ها در حال انجام است.

او در ادامه با اشاره به برنامه های انجام شده برای افتتاح سرای محلات به منظور توانمند سازی زنان خود سرپرست و یا بد سرپرست در محلات مختلف شهر کرمانشاه به منظور عرضه محصولات و صنایع دستی بیان داشت: در نظر داریم که این گونه طرح ها در نقاط محروم شهر کرمانشاه مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

رستمی همچنین از انعقاد تفاهم نامه با اداره پست استان به منظور تسریع و حل مشکلات عرضه محصولات خانگی زنان بد سرپرست به صورت رایگان خبر داد و گفت: خوشبختانه این اقدام تاثیر خیلی خوبی در عرصه تولیدات استان داشته بطوریکه در حال حاضر زعفران استان حتی به اروپا هم صادر می شود و از این طریق زمینه مناسبی برای رونق اقتصادی استان محقق می شود.

او  در ادامه از اقدامات انجام شده با همکاری انجمن زنان کارآفرین به منظور فروش تولیدات و محصولات زنان سرپرست خانوار استان در استان سلیمانیه عراق خبر داد و افزود: هم اکنون این تولیدات در پاساژهای سلیمانیه به فروش می رسد و همچنین طی برنامه ای در نظر داریم که زمینه مناسبی برای فروش محصولات زنان سرپرست خانوار کل کشور با محوریت کرمانشاه در استان سلیمانیه فراهم شود.

مدیرکل امورخانواده و بانوان استانداری ادامه داد: با همکاری انجمن زنان کارآفرین، کارهای خوبی در راستای شناسایی روستاهای دارای ظرفیت با هدف اشتغالزایی و آموزش زنان خانواده به منظور بازار یابی، بازار سازی و خرید تضمینی محصولات در 18 محصول که شرایط مجاز آلاینده ها را دریافت کرده اند، انجام داده ایم و در این زمینه اولین استانی هستیم که محصولات ارگانیک را توسط زنان استان تولید می کنیم.

رستمی گفت: در استان بیش از هزار و 143 صندوق خرد زنان روستایی تشکیل شده که بیش از 4 هزار نفر عضو این صندوق می باشند که خوشبختانه استان کرمانشاه در این زمینه هم جزء استان های پیشرو کشور است.

او اظهار داشت: از سال 1396 تاکنون برای اشتغال زنان بیش از 5 هزار طرح با اعتبار 324 میلیارد تومان و اشتغالزایی 6 هزار و 322 نفر به صورت مستقیم از محل اعتبارات روستایی و عشایری استان در بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات به تصویب رسیده و ایجاد اشتغال برای زنان یکی از برنامه های اجرایی ما در این حوزه می باشد.

 او گفت: در پارک علم و فناوری در مجموع 34 هسته فناور با راهبری و مدیریت بانوان در کل شهرستان های استان تشکیل شده و تعداد ایجاد اشتغال توسط این بخش 296 نفر اشتغال مستقیم و 700 نفر اشتغال غیر مستقیم بوده است.

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری ادامه داد: همچنین در حوزه مشاغل خانگی تسهیلاتی که به حوزه زنان داده شده تقریبا 268 میلیارد تومان با اشتغالزایی 3 هزار و 760 نفر است  و تسهیلاتی که به دختران فاقد ازدواج نیز داده شده هزار و 7 فقره تسهیلات با اعتبار 3 میلیارد و 275 میلیون تومان است.

رستمی بیان داشت: در دو سال گذشته اقدامات خوبی برای انعقاد تفاهم نامه با آموزش فنی و حرفه ای استان برای ارائه آموزش به زنان در سکونتگاه های غیر رسمی انجام شده و در این زمینه 750 نفر نیز آموزش های لازم را دیده اند.

به گفته وی همچنین برای ارتقای تاب آوری در جوامع مردی به 1600 نفر در محله های مختلف آموزش های لازم ارائه شده است.

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری تصریح کرد: یک طرح گفت و گوی خانواده در روستاهای کرمانشاه، سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی تشکیل شده و پیگیر هستیم که این طرح در سالجاری و سال آینده در بیشتر نقاط استان اجرایی و تشکیل شود.

او  همچنین از برگزاری کنفرانس حقوق کودک و همچنین مدرسه پاییزه حقوق کودک در سال گذشته و امسال در استان خبر داد.

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری گفت: همچنین در تلاش هستیم که شهرهایی از استان کرمانشاه را به عنوان دوستدار کودک از طریق یونیسف به کل جهان معرفی کنیم و خوشبختانه در این زمینه به نتایج خوبی نیز دست پیدا کرده ایم.

او در ادامه از پیگیری های صورت گرفته برای توزیع پک بهداشتی بین کودکان نیازمند در حاشیه شهرهای استان خبر داد و گفت: اولین استانی بودیم که این اقلام را از یونیسف دریافت و بین کودکان نیازمند توزیع کردیم.

رستمی همچنین گزارشهایی درباره تلاش های انجام شده برای بحث سلامت زنان، نامگذاری کوچه و خیابان ها به نام زنان شهیده در استان و افزایش سواد زنان گزارشهایی ارائه کرد.

او  در پایان سخنان خود گفت: ما نهایت تلاش و اهتمام خود را برای توجه ویژه به حوزه زنان استان به کار گرفته ایم و طبق برنامه های مصوب و تدوین شده تلاش خواهیم کرد زمینه مناسبی برای گسترش اشتغال، ورزش و حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی زنان استان که بسیار توانمند و خلاق می باشند، فراهم شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز