خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار البرز مطرح کرد:

سه ماموریت مهم شورای اطلاع رسانی استان/ شورا باید فعالانه ایفای نقش کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۵۸۱

رئیس شورای اطلاع رسانی استان البرز با عنوان اینکه یکی از وظایف مهم شورای اطلاع رسانی، جریان سازی و جریان شناسی اطلاعات است، گفت: این شورا باید خروجی مشخصی داشته باشد و بتواند در عرصه مدیریت افکار عمومی و در راستای سیاست های کلی کشور نقش آفرینی کند.

به گزارش ایلنا از البرز، نور محمد فردی در جلسه شورای اطلاع رسانی استان با بیان اینکه جریان شناسی، جریان سازی و خنثی سازی سه ماموریت مهم شورای اطلاع رسانی استان است، اظهار داشت: شوراهای اطلاع رسانی باید در این سه زمینه ورود پیدا کنند و باید با کار کارشنایی و دقیق، شایعات، شبهات، ابهامات و اطلاعات ناقص و اطلاعاتی را که از طرق مختلف در جامعه مطرح می شود شناسایی و با پاسخ منطقی و مستدل اهداف معاندین و مقرضین را خنثی و خود در جامعه جریان سازی کند. 

وی افزود: در اجرای حکم قانون که به موجب آن دستگاه های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری موظفند یک درصد از اعتبارات هزینه ای خود را در قالب قرارداد با سازمان صدا و سیما، صرف تولید برنامه های مرتبط با اهداف، وظایف و مأموریت های خود جهت فرهنگ‌سازی، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی کند. 

فردی تصریح کرد: یکی از وظایف مهم شورای اطلاع رسانی، جریان سازی و جریان شناسی اطلاعات است. 

رئیس شورای اطلاع رسانی در این راستا تصریح کرد: شورای اطلاع رسانی باید خروجی مشخصی داشته باشد و بتواند در عرصه مدیریت افکار عمومی و در راستای سیاست های کلی کشور نقش آفرینی کند. 

فردی با بیان اینکه اولویت در اطلاع رسانی باید نیاز واقعی جامعه باشد و لازم است از تمام امکانات و ظرفیت ها و با مشارکت و همکاری دستگاه های اجرایی در راستای رفع نیاز اهتمام شود، افزود: بدون تردید کمیته ها باید هدایتگر مسائل و مشکلات جامعه باشند و آمار و اطلاعات مرتبط با حوزه مربوطه به صورت واحد بویژه در مواقع بحرانی از طریق این کمیته ها به دستگاه های اجرایی ارائه کنند. 

وی به جایگاه و نقش روابط عمومی های ادارات اشاره کرد و گفت: وظیفه مهم روابط عمومی دستگاه های اجرایی معرفی خدمات، رویکردها و اولویت‌های دستگاههای اجرایی است در هر صورت اطلاع رسانی درست و به موقع از مهمترین وظایف شورای اطلاع رسانی استان خواهد بود. 

وی گفت: شورای اطلاع رسانی  باید فعالانه در جهت انعکاس به موقع اخبار و اطلاعات ایفای نقش کند.

معاون استاندار تصریح کرد: برنامه ریزی، هدایت و حمایت در زمینه تولید، پالایش و مبادله اطلاعات و نظارت بر امر اطلاع رسانی یکی دیگر از وظایف شورای اطلاع رسانی  است. 

رئیس شورای اطلاع رسانی استان افزود: همچنین پردازش و نشر اطلاعات باید مورد توجه شورای اطلاع رسانی قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز