خبرگزاری کار ایران

مدیر شیلات استان خبر داد:

تولید ۳ هزار تُن انواع آبزیان در استان کرمان

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۵۶۰

مدیر شیلات استان کرمان گفت: تولید انواع آبزیان در استان کرمان به ۳۰۰۰ تُن در سال رسیده است که در آینده نیز بیشتر می‌شود.

به گزارش ایلنا، رها ابوالقاسمی گفت: ظرفیت‌هایی در زمینه آبزی پروری در استان کرمان در خصوص تولید ماهیان گرمابی، سردابی، قزل آلا و ماهیان خاویاری و آرتمیا وجود دارد.

ابوالقاسمی افزود: در استان کرمان ظرفیت خوبی بوجود آمده است که به راحتی می‌توان در کنار فعالیت‌های کشاورزی نسبت به احداث مزارع آبزی پروری و استفاده از استخر‌های ذخیره آب اقدام کرد و اشتغال زایی و تولید پروتئین در استان را داشته باشیم.

وی گفت: یکی از چالش‌های استان آب است و پرورش ماهی قزل آلا به آب زیادی احتیاج دارد که با استفاده از دستگاه‌های مکانیزه در سیستم مدار بسته با آب کم هم می‌توان جهت تولید این آبزیان اقدام کرد.

ابوالقاسمی افزود: مزارع پرورش ماهی مدار بسته مکانیزه، با آب بسیار کم محصول خوبی تولید می‌کنند.

مدیر شیلات استان کرمان افزود: یکی از نیاز‌های استان بحث تولید نهاده‌ها مخصوصاً بچه ماهی و خوراک است که در گذشته این بچه ماهی از استان‌های دیگر وارد می‌شد. 

وی گفت: خوشبختانه با راه اندازی مرکز تکثیر ماهیان سردابی در بردسیر با تولید ۲ میلیون بچه ماهی در سال استان در این زمینه بی نیاز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز