خبرگزاری کار ایران

خزلی اعلام کرد :

خط تله کابین کرمانشاه سال 1400 راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۵۴۸

سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمانشاه گفت :خط تله کابین کرمانشاه به طول هزار و ۴۰۰ متر سال آینده راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، خزلی سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: عملیات اجرایی خط تله کابین در مسیر جدید یعنی در محدوده‌ای خارج از عرصه‌ تاق‌های طاق بستان اوایل امسال آغاز شده است.

خزلی با بیان اینکه طرح تله کابین کرمانشاه در دو فاز اجرایی می‌شود، افزود: فاز نخست شامل اجرای خط تله کابین و ایستگاه‌های آن است که در دو دوره‌ی ۶ ماهه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فاز دوم هم در شش دوره‌ ۶ ماهه مجموعه‌های گردشگری و تفریحی در ایستگاه‌های مبدا و مقصد را شامل می‌شود.

سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا و افزایش قیمت‌ها در به تاخیر افتادن اجرای این طرح بی تاثیر نخواهد بود، گفت: با وجود همه‌ی این مشکلات انتظار می‌رود خط تله کابین کرمانشاه در سال ۱۴۰۰ تست و راه اندازی شود.

خزلی افزود: بر اساس برآورد‌های انجام شده در سال گذشته احداث طرح تله کابین کرمانشاه ۲۲۰ میلیاردتومان اعتبار نیاز دارد که تامین اعتبارات این طرح بر عهده‌ سرمایه گذار اجرای طرح (بخش خصوصی) است و علاوه بر این اعتباری در بودجه‌ سال ۹۹ شهرداری هم برای تله کابین پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: بعد از بازنگری‌های صورت گرفته در اجرای خط تله کابین کرمانشاه برای آسیب نرسیدن به مجموعه تاریخی طاق بستان، هم اکنون مسیر مبدا از فاصله‌ی ۳۰۰ متری به فاصله‌ی هزار متری ضلع غربی آثار باستانی تاقبستان منتقل شده و مسیر پایانی طرح نیز بعد از اصلاحات در فاصله‌ی یک کیلومتری ضلع شمالی آثار باستانی تاقبستان قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز