خبرگزاری کار ایران

مجسمه‌های آناهیتا فومن و اسب آبی چهار راه گلسار رشت ثبت ملی می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۵۲۲

معاون میراث‌فرهنگی گیلان گفت: مجسمه آناهیتا فومن و مجسمه‌ اسب آبی چهار راه گلسار رشت ثبت ملی می شوند.

به گزارش ایلنا از رشت، جلسه شورای ثبت استان گیلان برگزار شد و در راستای هماهنگی های انجام شده با مدیرکل ثبت آثار تاریخی و طبیعی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تعداد ۱۰ پرونده مربوط به آثار منقول آماده و به دبیرخانه شورای سیاست گذاری ثبت آثار کشور ارسال شد.

معاون میراث‌فرهنگی گیلان گفت: در جلسه شورای ثبت استان گیلان، پرونده این آثار مورد بررسی اعضای شورا  و پس از بحث و بررسی مورد تایید اعضای شورای ثبت استان قرار گرفت و مقرر شد به دفتر ثبت آثار تاریخی و طبیعی وزارت ارسال شود.

ولی جهانی در ادامه گفت: این پرونده ها شامل مجسمه آناهیتا فومن و مجسمه‌  اسب آبی میدان شهید انصاری (چهار راه گلسار رشت) آماده شده و این آثار نیز به عنوان یک اثر منقول برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور پیشنهاد شده است.

او در ادامه اظهار کرد: آثار شاخص منقول دیگری که تهیه پرونده آنها در دستور کار این اداره کل قرار گرفته بود خوشبختانه پس از تلاش و کوشش سه ماهه همکاران ما در معاونت میراث فرهنگی گیلان که شامل ” در چوبی مسجد آقا سید عباس، منبر چوبی مسجد حاج صمد خان، سنگ قبر پیر قطب الدین، سنگ قبر پری سلطان، بخشی از کتیبه سر در ورودی قلعه رودخان، لکوموتیو اداره بنادر و دریانوردی بندرانزلی، سنگ قبر عون بن علی، ضریح چوبی مقبره سلیمان داراب” هستند تهیه شدند.

آثار ارسالی از جمله آثار شاخص استان گیلان هستند که قدیمی‌ترین آثار متعلق به دوره ایلخانی و جدیدترین آنها مربوط به به دوره معاصر بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز