خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خواستار شد ؛

ضرورت تسریع در برطرف شدن موانع تکمیل خط ریلی آستارا - آستارا / لایروبی بندرآستارا شتاب گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۳۹۰

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت شناسایی و رفع موانع تکمیل خط ریلی آستارا - آستارا گفت: بر استفاده از ظرفیت حمل و نقل چندوجهی تأکید داریم و لازم‌ است با شتاب در لایروبی بندرآستارا، از ظرفیت این بندر و حمل و نقل دریایی به طور شایسته استفاده شود.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان که با حضور نماینده شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی و ارتباط تصویری برخی فرمانداران و مسئولان دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی برگزار شد؛ اظهار داشت: خط ریلی آستارا - آستارا به عنوان پروژه ملی و بین‌المللی در دولت تدبیر و امید افتتاح شد و برای دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان و نیز کشورهای همسایه همچون روسیه اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه نفع مشترک دو کشور در گرو استفاده بیشتر از این خط ریلی است و بدیهی است تاخیر در تکمیل این پروژه، منافع طرفین را تأمین نمی کند.
 
استاندار گیلان با بیان اینکه تکمیل زیرساخت‌ها موجب ارتقای خدمات گمرک می شود، افزود : پیشنهاد می شود از ظرفیت شرکت های بومی استان برای این مهم استفاده بیشتر گردد.
 
او با اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن آستارا-آستارا ، بر لزوم شتاب در روند اجرای آن تاکید و تصریح کرد: با وجود تنگناهای ناشی از تحریم های غیرقانونی علیه ملت ایران؛ تکمیل پروژه راه‌آهن گیلان همواره مورد توجه بوده است.
 
او توجه به حمل و نقل چندوجهی را ضرورتی مهم و غیرقابل انکار خواند و افزود:  نباید همه توجه ها معطوف به استفاده از ریل باشد بلکه لازم است از بندر آستارا و ظرفیت حمل و نقل دریایی نیز بهره بیشتر گرفت به همین سبب تکمیل ناوگان حمل و نقل با کانتینرهای یخچال دار، اهمیت دارد.
 
زارع لایروبی بندر آستارا را از موضوعاتی مهم خواند و با اشاره به اجرای عملیات لایروبی گفت: تعدادی از کشتی ها به دلیل عمق نامناسب این بندر، از ورود و پهلوگیری در آن خودداری می کردند بر این مبنا تأکید دارم که پیرو مذاکرات انجام شده با مسئولان مربوط، اداره کل بنادر و دریانوردی استان نیز اجرای آن را شتاب بخشد.
 
او بیان داشت: در حوزه حمل و نقل زمینی و ترانزیتی ، همه ساله در آستانه سال نو شاهد افزایش تردد هستیم اما باید زیرساخت‌های این امر مورد توجه باشد و محیط داخلی گمرک نیز برای حضور مراجعان مهیا شود.
 
در این نشست پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن آستارا – آستارا و مشکلات و موانع پیش روی این پروژه مورد بررسی قرار گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز