خبرگزاری کار ایران

مدیر سلامت مرکز بهداشت استان:

مرگ ۹۴ کودک یک تا ۵۹ ماهه در قزوین ثبت شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۳۷۸

مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده مرکز بهداشت استان قزوین گفت: ۹۴ مورد مرگ کودکان یک تا ۵۹ ماهه به علت ناهنجاری‌های ژنتیکی، حوادث و سوانح در سال گذشته در استان قزوین ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، ناهید یزدی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان، اظهار کرد: از این تعداد مرگ و میر کودکان یک ماهه تا پنج ساله در استان، ۲۶ کودک در منزل، ۱۶ کودک در بیمارستان، ۱۹ کودک بر اثر سرطان، ۲۳ مورد بر اثر ناهنجاری‌های اجتماعی و مابقی به علت‌های دیگر فوت کرده اند.

مدیر سلامت مرکز بهداشت استان بیان کرد: شاخص امید به زندگی در استان ۷۷ سال و در کشور ۷۱ سال است ولی وقتی کودکی را از دست می‌دهیم عدد شاخص امید به زندگی کاهش می‌یابد.

یزدی اضافه کرد: با این همه تلاش صورت گرفته برای فرزندآوری اگر نتوانیم از فرزندی که به دنیا می‌آید حفاظت کنیم به تمامی اهداف خود ضرر می‌زنیم.

وی ادامه داد: برنامه دانشگاه علوم پزشکی استان این است که سعی کند عوامل خطر را برطرف کند تا اتفاقات ناگوار و مرگ و میر برای کودکان نیفتد یا تعداد آنها کاهش یابد.

این مسئول حوزه سلامت با اشاره به اقداماتی که باید در این زمینه انجام شود، افزود: ارائه مراقبت‌های بهداشتی و درمانی در مرکز خدمات جامع سلامت و بیمارستان‌ها، تهیه و تامین مکمل‌های داروی برای کودکان و مادران در حد توان، پوشش بیمه‌ای برای بسیاری از کودکان، نظارت فرمانداران بر اصلاح آبگیرها و استخرهای بدون حفاظ کشاورزان و دامداران، اجرای دقیق مقررات راهنمایی و رانندگی از جمله جلوگیری از نشستن کودکان زیر ۱۲ سال در صندلی جلوی خودرو، استفاده از صندلی کودک و بغل نکردن کودک در هنگام رانندگی و راه اندازی و تجهیز پارک ترافیکی در سطح استان از جمله این اقدامات هستند.

 مدیرسلامت مرکز بهداشت استان یادآور شد: سالانه هفت هزار مادر باردار در استان داریم که حدود ۵۰۰ مادر بی بضاعت هستند و تحت پوشش هیچ دستگاهی قرار ندارند.

یزدی با بیان اینکه باید مادران و کودکان را در اولویت قرار دهیم، گفت: هیچ دستگاهی در استان نیست که در شرح وظایف آنها به کودکان توجهی نشده باشد بنابراین اگر تیمی کار کنیم حتما موفق خواهیم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز