خبرگزاری کار ایران

در یکصد‌و‌شصت‌و‌سومین جلسه صحن علنی شورای شیراز انجام شد:

تصویب کمک مالی به تیم‌های فوتبال فجر و قشقایی در شورای شهر شیراز /افزایش 53 هزار میلیارد ریال بودجه سال جاری شهرداری

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۳۱۵

اعضای شورای شهر شیراز در یکصد‌و‌شصت‌و‌سومین جلسه صحن علنی لایحه متمم بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری شیراز را تصویب کردند؛ همچنین اعطای کمک به دو تیم دسته یکی شیراز، فجر شهید سپاسی و قشقایی از دیگر دستاورد‌های این جلسه شورا برای مردم شیراز بود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای شهر شیراز، در یکصد ‌و ‌شصت‌ و‌ سومین جلسه صحن علنی شورای، شهرداری شیراز لایحه متمم بودجه سال ۱۳۹۹ را ارائه کرد که با کسب آرای لازم از ۱۱ عضو حاضر در این جلسه، به تصویب رسید.

 بر اساس ماده واحده این لایحه، متمم بودجه سال جاری، ۱. ۵ درصد افزایش یافت و در نهایت مبلغ ۵۳هزار میلیارد ریال درآمد و ۵۳هزار میلیارد ریال هزینه که دربرگیرنده  ۱۶هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال هزینه جاری و ۳۶هزار و ۴۳۰هزار میلیارد ریال هزینه عمرانی است، برای شهرداری شیراز و سازمان‌های تابعه آن مصوب شد.

در ادامه این جلسه جمعی از اعضای شورا طرحی یک‌فوریتی درباره مساعدت به تیم‌های فوتبال فجر شهید سپاسی و قشقایی شیراز به‌منظور حضور در مسابقات لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور در فصل ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ ارائه کردند که به تصویب رسید.

با تصویب این طرح به هریک از تیم‌های فجر شهید سپاسی و قشقایی شیراز از ماده ۱۷ بودجه مصوب سال ۱۳۹۹ شهرداری شیراز، مبلغ ۲۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود؛ همچنین به ازای هر برد در بازی‌های داخل خانه مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال و به ازای هر برد در بازی‌های خارج از خانه مبلغ ۳۰۰میلیون ریال اهدا خواهد شد. 

همچنین در صورتی‌که هریک از این دو تیم بتوانند به لیگ برتر صعود کنند مبلغ ۵میلیارد ریال به عنوان پاداش از شهرداری شیراز دریافت خواهند کرد. 

بر اساس تبصره این مصوبه، پرداخت‌ها از آغاز تا پایان رقابت‌های لیگ دسته اول در فصل ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ انجام می‌شود؛ به‌همین‌منظور در بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری شیراز نیز لحاظ خواهد شد.

احداث فاز اول بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به شرکت سد و عمران پارس گستر واگذار شد

دستور کار بعدی این جلسه مربوط به لایحه یک‌فوریتی شهرداری شیراز درباره واگذاری بدون تشریفات احداث فاز اول بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به شرکت سد و عمران پارس گستر متعلق به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بود که به تصویب رسید.

بدین‌ترتیب شرکت سد و عمران پارس گستر موظف است فاز اول این بزرگراه را از کیلومتر صفر تا ۵/۴ به همراه تقاطع‌های مسیر، با افزایش ضریب پیشنهادی به ۶۱درصد، معادل ۳هزار و ۶۰۱ میلیارد و ۴۴۹ میلیون و ۱۷۹هزار و ۸۹۴ ریال و شاخص مبنای تعدیل سه‌ماهه دوم سال ۱۳۹۹ به روش تأمین هزینه‌های اجرا احداث کند؛ به‌صورتی که ۲۵درصد آن نقدی و ۷۵درصد آن از محل تهاتر با زمین یا عوارض ساخت و ارائه تراکم باشد.

در ادامه این جلسه از شورای اسلامی شهر شیراز، جمعی از اعضای شورا، درباره احداث آرامستان مشاهیر و فرهنگ‌وران شیراز تبادل نظر کردند. 

در نهایت با توجه به عدم پاسخ کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز با عنوان کمیسیون اصلی، موضوع برای بررسی مجدد به کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا بازگشت. 

همچنین، انتخاب مشاور برای فاز اول ساماندهی آرامستان دارالسلام شیراز نیز در این جلسه به تصویب رسید؛ بدین‌ترتیب شهرداری شیراز باید برای حفظ هویت میراثی، طراحی و بهسازی فاز اول آرامستان تاریخی دارالسلام، براساس تشریفات قانونی مشاوری شایسته در سطح ملی برگزیند؛ این مشاور باید در موضوع ساماندهی آرامستان‌های تاریخی، مذهبی و فرهنگی خبره باشد و موظف است که نتیجه مطالعات درباره بهسازی این آرامستان را به شورا ارائه کند.

اما، آخرین دستور کار جلسه امروز شورای شهر شیراز به اجرای تصمیم جلسه دوم آذرماه این شورا در خصوص دستورالعمل اجرایی بندهای ۱۸-۱۹-۲۰ و ۲۱ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مربوط بود که بر اساس آن مقرر شد موضوع با مهلتی یک هفته‌ای در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا بررسی و مجددا در صحن ارائه شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز