خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر مشهد در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرد؛

نامه محرمانه فرمانداری در مخالفت با نام‌گذاری خیابان شجریان در مشهد/ عدم برگزاری کنسرت ربطی به مدیریت شهری ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۱۷۱

رئیس شورا شهر مشهد گفت: در حد امکانات برای تحقق شعار افزایش نشاط در شهر تلاش کرده‌ایم اینکه در این شهر نمی شود کنسرت برگزار کرد ربطی به حوزه فرهنگی شورا و مدیریت شهری ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدرضا حیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: فضای جامعه نباید فضای سوء ظن باشد، نقد باید منصفانه باشد و رسانه‌ها نباید مردم را نسبت به مسئولان بدبین کنند، بزرگترین تکیه‌گاه ما در این روزها رسانه‌هایی هستند که از امید بگویند و با نظارت و نقد مانع گسست مدیران از جامعه شوند.

او ادامه داد: به جای تخریب باید براساس شاخص‌ها قضاوت کرد، سنجش شاخص‌ها مناسبترین سنجش در این خصوص است، این شهر برای خدمت کردن به همه جا دارد، رفتارهای ناصواب انتخاباتی با رویکرد انتخاباتی برای مردم دیگر جاذبه‌ای ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ۲۵ هزار نیرو به صورت مستقیم و غیرمستقیم در مدیریت شهری مشهد فعالیت می‌کنند، با شهرداران مختلف کار کردیم، هم‌افزایی خوبی بین مجموعه مدیریت شهری و دستگاه‌ای مختلف نظیر آستان قدس رضوی و نیروهای انتظامی وجود دارد و توفیق‌های حاصله نتیجه این همدلی است.

او افزود: در حد امکانات برای تحقق شعار افزایش نشاط در شهر تلاش کرده‌ایم اینکه در این شهر نمی شود کنسرت برگزار کرد ربطی به حوزه فرهنگی شورا و مدیریت شهری ندارد.

حیدری ادامه داد: به عنوان نمونه طی روزهای گذشته برای برگزاری کنسرت مجازی ویژه یلدا درخواست داده ایم اما اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی موافقت نکرد.

او با اشاره به فرارسیدن یلدا گفت: شب یلدا از عناصر فرهنگی جدایی ناپذیر از هویت ایرانی و اسلامی است که محوریت آن تکریم با هم بودن است ولی امسال به دلیل شیوع کرونا نمی توان یلدا را با این محوریت برگزار کرد چرا که ۵۱ درصد ابتلا به کرونا بر اثر دورهمی‌های خانوادگی است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در این شهر نسبت به قبل از اعمال محدودیت‌ها ۵۰ درصد کاهش یافته که امیدوارکننده است ولی باید همچنان پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص پروژه نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی نیز گفت: زیرساختهایی در اطراف حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) مورد نیاز زائر است که باید مورد توجه باشد.

او افزود: در این دوره اقدامات خوبی در بخش زیرساختی اطراف حرم مطهر رضوی انجام شده ولی نگاه وزارت مسکن و شهرسازی یکطرفه است، هر طرح تفصیلی باید از مدار شهرداری و شورا فرایند خود را طی کند اما در طرح تفصیلی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی مسیر غیر قانونی در حال انجام است.

حیدری ادامه داد: برخی از مدیران در این شهر به طرح اطراف حرم مطهر امام هشتم (ع) اشراف ندارند که در آینده برای این شهر و مردم مشکل‌ساز خواهد بود، اجرای این طرح بین ۱۶ هزار تا ۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه دارد، چه کسی می‌خواهد این هزینه را پرداخت کند؟ این طرح در فضای غیرتعاملی و در تعامل با مدیریت شهری و شورای شهر در حال انجام است.

او  گفت: این طرح باید روند قانونی خود را طی کند و از مدیران استان نیز می‌خواهیم به این مهم توجه کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص حقوق شهرداری از پروژه آبادگران نیز افزود: مشکل این حوزه مربوط به توافقات گذشته است و مشکل حقوقی است اما همچنان در جهت دفاع از حقوق شهرداری پیگیر آن هستیم.

او درباره مخالفت فرمانداری مشهد با مصوبه نامگذاری خیابان ارشاد مشهد به نام استاد شجریان نیز گفت: پس از مصوبه شورای شهر در این خصوص، فرمانداری طی نامه‌ای به طور محرمانه این مصوبه را رد کرد.

حیدری ادامه داد: پاسخ فرمانداری را داده‌ایم و ادله خود را مطرح کرده‌ایم که وجه موسیقایی و هنری استاد و جلوگیری از ربایش فرهنگی دلیل این مصوبه بوده و مجدد ادله را به فرمانداری اعلام کرده‌ایم ولی هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز