خبرگزاری کار ایران

رئیس میراث فرهنگی شهرستان دالاهو خبر داد:

کشف سنگ نوشته‌های باستانی در اراضی کشاورزی دالاهو

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۱۰۳

رئیس اداره میراث فرهنگی دالاهو گفت: در این شهرستان هنگام شخم زدن زمین توسط یک کشاورز ۳ اثر سنگی باستانی کشف شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، شهرام علی‌یاری رئیس اداره میراث فرهنگی دالاهو گفت: یکی از کشاورزان بخش گهواره دالاهو هنگام شخم زدن زمین زراعی خود متوجه چند قطعه سنگ حجاری شده می‌شود.

وی افزود: با اعلام گزارش این کشف، در محل حاضر شدیم و مشخص شد که سنگ‌های کشف شده سه پایه ستون تاریخی هستند که در زمینی کشاورزی نزدیک به یک تپه تاریخی پیدا شده است.

علی یاری تصریح کرد: سبکی که این پایه ستون‌ها به شیوه آن حجاری شده اند، همانند سبک پایه ستون‌هایی است که در معبد تاریخی آناهیتا قرار دارد و به نظر می‌رسد که این پایه ستون‌ها هم متعلق به دوره اشکانی باشند.

وی گفت: در نزدیکی محل کشف این سه قطعه سنگ باستانی تپه‌ای تاریخی قرار دارد که هنوز کاوش نشده، اما تاکنون در بررسی‌هایی که از آن داشته ایم تعدادی مواد فرهنگی را در این تپه کشف کرده ایم که مربوط به دوره اشکانی بوده اند.

علی‌یاری تصریح کرد: این تپه با نام تپه بابااسکندر شاخص‌ترین محوطه تاریخی بخش گهواره است که چندین هکتار مساحت دارد و این قابلیت را دارد که مورد کاوش قرار گیرد.

وی افزود: باتوجه به کشف این سه پایه ستون تاریخی این احتمال وجود دارد که در دوره‌ای تاریخی تالار یا ایوان ستون داری در این محل وجود داشته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی دالاهو گفت: بررسی‌های دقیق‌تر روی این سه قطعه سنگ تاریخی درحال انجام است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز