خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان:

مراکز ترک اعتیاد قزوین با 50 درصد ظرفیت خدمات ارائه می دهند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۱۰۲

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: مراکز ترک اعتیاد استان قزوین با نیمی از ظرفیت و به شرط رعایت کامل پروتکل های بهداشتی می توانند خدمات ارائه دهند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، علی رحمانی اظهار کرد: با توجه به اینکه در ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان قزوین برخی کمپ‌های ترک اعتیاد را تعطیل کرد در ستاد استانی مقابله با کرونا مصوب شد که این مراکز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی در رابطه با ترک اعتیاد معتادان ادامه دهند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه ترک اعتیاد در کمپ ها یک بخش از کار است و بخش مهم تر حفظ و تداوم ترک در خارج از این مکان هاست، افزود: ایجاد اشتغال و فراهم کردن فضا برای برگزاری کلاس‌های ان ای (انجمن معتادان گمنام) ۲ اصل اساسی در تداوم پاکی معتادان است که باید مورد توجه این دستگاه‌ها قرار گیرد.

رحمانی اضافه کرد: به انجمن معتادان گمنام ابلاغ شده که ظرفیت کلاس‌های خود را به ۵۰ درصد کاهش دهند و همواره با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در شهرستان‌ها به برگزاری کلاس‌ها اقدام کنند.

این مسئول به محدودیت‌های کرونایی در ایام اخیر اشاره کرد و گفت: اعتیاد در ایام کرونا تعطیل بردار نیست و در شرایطی که محدودیت‌های کرونایی اعمال می‌شود، باید مسئولان همواره به فکر حفظ سلامت و پاکی معتادان باشند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان خاطرنشان کرد: فرمانداران و شهرداران استان قزوین باید طبق مصوبه شورای توسعه به فکر پایداری و تداوم پاکی معتادان بهبود یافته باشند.

رحمانی اضافه کرد: انجمن معتادان گمنام با برگزاری کلاس‌ها برای معتادان در دوره پاکی سبب می‌شود تا این افراد از آلوده شدن مجدد به مواد مخدر دوری کنند.

پنج هزار و ۸۰۰ معتاد در استان قزوین عضو انجمن معتادان گمنام هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز