خبرگزاری کار ایران

راهزادی خبرداد:‌

کهگیلویه و بویراحمد آمادگی سرمایه گذاری نیروگاه های خورشیدی را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۰۵۲

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت : این استان با توجه به وضعیت اقلیمی، شرایط طبیعی لازم برای سرمایه گذاری در زمینه ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی را دارد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "داود راهزادی" با اشاره به اینکه دولت وزارت نیرو را مکلف کرده که بخشی از انرژی مورد نیاز کشور را از طریق انرژی خورشیدی تأمین کند، اظهار داشت: آماده حمایت از سرمایه گذاران مشتاق در این حوزه هستیم.

وی افزود: برق زیرساخت همه فعالیت‌های تولیدی است به همین دلیل تأمین انرژی برق افزون بر تولید و اشتغال به رونق تولید در دیگر بخش‌ها هم کمک می‌کند.

راهزادی با یادآوری در دست ساخت بودن طرح‌های بزرگ کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد و نیاز به تولید برق، تصریح کرد: توجه به تولید برق با انرژی خورشیدی ضروری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق با اشاره به راه اندازی ۴۱ نیروگاه برق خورشیدی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از این تعداد ۱۱ نیروگاه از سوی دستگاه‌های اجرایی و ۳۰ نیروگاه هم با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شده است.

راهزادی افزود: برق تولیدی در نیروگاه‌های بخش خصوصی و دولتی تا پایان آبان سال جاری  ۱۴۰ هزار و ۷۰۰ کلیو وات ساعت است.

وی افزود: از یک تا ۲۰ کیلو به ازای هر کیلو ۱۰هزار و ۴۰۰، از ۲۰  تا ۱۰۰ کیلو به ازای هر کیلو ۹ هزارو ۱۰۰ و از ۱۰۰ کیلو به بالا تا هفت مگابایت به ازای هر کیلو شش هزار و ۳۷۰ ریال برق از بخش خصوصی خریداری و به شبکه برق استان تزریق می‌شود.

راهزادی تصریح کرد: بر اساس قرارداد منعقد شده خرید برق از بخش خصوصی ۲۰ ساله و هر ساله متناسب با افزایش قیمت‌ها خرید برق از بخش خصوصی نیز افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی نیروگاه خورشیدی از سوی بخش خصوصی هیچ گونه محدودیتی ندارد، گفت: راه اندازی نیروگاه‌های از یک تا ۱۰۰ کیلو وات ساعت بدون استعلام و از ۱۰۰ کیلو وات ساعت به بالا با هماهنگی کارشناسان شرکت برق راه اندازی می‌شود.

راهزادی اضافه کرد: بر اساس مصوبه دولت دستگاه‌های اجرایی موظفند ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از طربق راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی تامین و در صورت عدم اجرای این مصوبه برق مصرفی نهادها ازاد محاسبه خواهد شد.

وی افزود: تاکنون در استان ۱۱ دستگاه اجرایی  نیروگاه خورشیدی خود را راه اندازی و سه دستگاه نیز در شرف راه اندازی این نیروگاه هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۵ دستگاه نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی به ساکنان ۱۳ روستای این استان که از نعمت برق پایدار برخوردار نبودند هم واگذار شده است.

راهزادی، اعتبار این نیروگاه ها را حدود ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

بیش از ۵۶ هزار خانوار روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد اکنون از نعمت برق پایدار برخوردار بوده و بیش از یک هزار و ۷۷۰ روستای سکنه دار در این استان دارای روشنایی برق هستند.

کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۴ درصد این جمعیت در روستاها زندگی می‌کنند.

تعداد مشترکین برق در کهگیلویه و بویراحمد ۲۶۵ هزار مشترک بوده که حدود ۲۱۰ هزار از این تعداد مشترکین برق روستایی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز