خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست استان قزوین خبرداد:

احیای ۷۵۰ هزار متر از اراضی تالاب اله آباد آبیک

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۹۹۵

مدیرکل حفاطت از محیط زیست استان قزوین از احیای ۷۵۰ هزار متر مربع از اراضی تالاب اله آباد آبیک با کشت انواع گیاهان بومی جهت جلوگیری از ایجاد کانون گرد و غبار توسط محیط زیست استان قزوین خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حسن عباس نژاد با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال‌های اخیر، مدیریت سیلاب‌ها و آب‌های ورودی در محدوده تالابی منجر به تقویت پوشش گیاهی و همچنین محل‌های زاد آورد گونه های جانوری به ویژه  پرندگان مهاجر شده است.

مدیرکل محیط زیست استان افزود: این موضوعات باعث شده که کشت گونه های بومی در زمین‌های عاری از پوشش گیاهی از جمله فعالیت ها و پروژه های این اداره کل در راستای کاهش کانون های گرد و غبار در تالاب الله آباد شود.

عباس‌نژاد ادامه داد: برای اجرای پروژه واکاری و کاشت گیاهان بومی در کانون‌های گرد و غبار ابتدا با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان نسبت به مکانیابی و امکان سنجی محدوده  اقدام و سپس در منطقه ای به وسعت ۷۵۰ هزار متر مربع در تالاب الله آباد معروف به (موسی لو کهنه) عملیات کاشت، واکاری و آبیاری و نگهداری گونه های گیاهی بومی انجام شد.

وی اضافه کرد: خشک سالی های چند سال گذشته در منطقه الله آباد مشکلات زیادی را به وجود آورده بود که مهمترین مساله برای ما ورود دام های سنگین به دشت تالابی، ایجاد زهکشی های دولتی و خصوصی و تغییر کاربری برخی اراضی تالابی بوده است.

این مسئول افزود: بحث دیگر توجه به مدیریت منابع آب های زیر زمینی دشت تالابی و تغییر الگو کشت و زراعت در اراضی حاشیه تالاب می باشد.

مدیر کل محیط زیست استان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا با هماهنگی لازم با شرکت آب منطقه ای و جهاد کشاورزی استان در راستای بهره برداری سازگار با منابع منطقه به مرحله اجرا گذاشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز